Fråga: Touch slutar funka vid laddning med nokia micro usb

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Benk, 25 feb 2012.

1. Benk

Benk Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Är det fler än jag som upplevt problem med touch vid laddning via usb kabel från tex nokia eller htc?

Är ju sjukt smidigt då det är samma kontakt men så fort jag sätter en kabel från tex nokia så slutar touchen fungera, drar jag ut funkar den igen.

Upplever inte samma problem om jag kopplar in till datorn utan bara då man använder en 230v usb adapter.

Galaxy s2 ej rootad. Battery extend kit.

2. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Mjo, det måste vara en viss skillnad på dem... För när man t.ex. laddar med en USB-kabel från Dealextreme så blir touchen rätt så värdelös! ^^ Så, det är nog inte bara du som har det problemet, men det är onekligen synd att inte alla passar till alla! :P

3. lono

lono Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Ja, det är faktiskt rätt vanligt. Kommer ej ihåg exakta orsaken, men något med att sladdarna inte är avskärmade el anpassade på något vis och den kapacativa touchen på displayen störs eller slås ut.

USBn i datorn är generellt svagare ström(0,5A, inte för att S2 kan ta så mkt mer då den är kappad till 0,65A enligt andra trådar, därför den är så långsam att ladda) så nog därför den inte störs då.