Idag var jag och min sambo ute i krokarna här i Göteborg när det kom ett mindre skfall. Sambon hade sin Incredible S i fickan på sin regnjacka i tron om att den skulle vara skyddad där. Så var dock inte fallet märkte hon när hon tog upp telefonen ur fickan väl hemma. Den fungerade då som den skulle men det var vatten på/i den så hon slog av den och plockade ur batteriet och torkade det synliga vattnet. Det sista som hände med telefonen var att den menade att SD-kortet monterades bort oväntat. Nu bootar den som den ska men när man ska slå in pin-koden reagerar inte touchen. Av/på knappen reagera men inget touch-relaterat. Har gjort vad jag kan exempelvis factory reset (för att utesluta mjukvarufel, långsökt, jag vet) och den inbyggda recoveryfunktionen men inget hjälper. Någon som har någon klurig idé om vad som kan ha hänt och hur jag ska få igång touchen igen? Är den delen av luren extra känslig för fukt? Tack på förhand. Fredrik
Ta isär den och lägg batteriet och telefonen i en påse ris över natten. Har aldrig testat själv men många på forumet säger att det fungerar. Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
Som Kurt sa, ta ur batteriet och telefonen och lägg det i en påse med ris i minst 24timmar. Riset får bort fukten.
Har haft telefonen i ris sedan igår kväll men sambon är väldigt angelägen om att få igång den igen så jag provade att boota upp den. Värt att tillägga är att det lyser en svag röd diod till vänster om HTC-loggan, tror det är IR-ögat som låser skärmen när man pratar. Frågan är om detta skulle kunna vara grunden till problemet? Att den blockerar touchen? Som sagt, den bootar som den ska så så långt fungerar allt.
Testa annars att bara skicka in den till deltaservice, säg att du fick problem efter du uppdaterade telefonen..