Touchdown PRO... instabilt/segt bara för mig?

Diskussion i 'Applikationer' startad av Daytrader, 5 aug 2010.

1. Daytrader

Daytrader Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det någon mer än jag som upplever programmet Touchdown Pro (betald licens) som väldigt instabilt och segt ganska ofta???

Kör detta på en Samsung Galaxy S så hårdvaran borde räcka till...

Har provat och frigöra minne för att få mindre programkrasher/hängningar men utan nämnvärda resultatförbättringar. Har också provat att synka olika tidsperioder allt från 3 dagar till hela exhange kontot (big...) utan någon förbättring däremellan heller tyvärr.

Programmet är i övrigt det enda jag hittar som har en duglig exhcange funktionalitet och bra email hantering(skriva, editera osv.).

Någon med samma erfarenhet?

2. guvvan

guvvan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Nej det bråkar lite med mig också.

Edit: hur lägger jag till så att jag kan trycka fram kontakter I dockan?

3. Daytrader

Daytrader Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok "skönt" att det inte bara är jag då. Programmet skulle ju vara helt gudomligt underbart bra om det inte hängde sig titt som tätt.
    Har stora förhoppningar påp Android 2.2 kanske kan lösa lite av problemen.

Har du mailat företaget och upplyst om problemen? Jag har gjort det så får vi hoppas på att fler gör så.

De hämtas automatiskt från exchange in i telefonbokens kontaktlista. Dock blev det en aning rörigt tycker jag med länkade kontakter.

4. fcarlsson

fcarlsson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sansung Galaxy S24 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Sansung Galaxy S24 Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S9
    Övrigt:
    Chromecast x 3, nVidia Shield
    Jag fick ett svar om att lägga databasen på SD istället för telefonens "långsamma" minne:

Have you moved your TouchDown profile to the SD card yet?

Samsung is using an internal SD card for storage, as well and the normal removable SD card. Someone decided that any data storage is going to be sent to the internal SD card, which is measurably slower than the on-board memory. This results in the extremely slow performance when opening TouchDown and navigating around the application. (This affects any application using a local database for storage, such as Documents to Go, as well.)

Samsung is (painfully) aware of this issue and is working to quickly get a fix to users, but we've not heard of any specific timeline.

We have seen a big improvement in performance by moving the TouchDown database to the external SD card. From the main TouchDown screen, press the device menu button, then select “More”, then select “profiles”. In the “my profiles” section, long-press the profile and select “move to SD” option.

Installing the latest release candidate version of Touchdown also makes a significant difference. http://tinyurl.com/tdbetadroid