Problem: Touchen dör efter borttagande av double knock

Diskussion i 'G3 - Allmänt' startad av Stång, 15 juli 2014.

1. Stång

Stång Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tänkte höra om någon känner igen detta problem på G3an eller någon annan androidtelefon för den delen. Lyckas inte hitta någon som har samma problem efter intensivt googlande.

G3an är i originalutförande med standard launchern. Efter att jag gått in i de dolda inställningarna och slagit av dubbelknockfunktionen så uppstår följande problem:

När man tänder skärmen med powerknappen är touchen död i 50% av fallen. Telefonen har inte låst sig, men touchen svarar inte alls. Därefter vaknar den till liv efter mellan en sekund till 5 minuter. Orkar man inte vänta på den återstår endast att plocka ut batteriet.

Verkar som skärmdrivrutinen inte startar efter ordning, medan den är påslagen hela tiden med dubbelknockfunktionen på. Någon som har nån idé om detta eller känner igen problemet?

2. apelipell

apelipell Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133

MINA ENHETER

Har du provat att starta om telefonen?

Edit: Insåg just att du såklart har startat om telefonen när du har ryckt batteriet. :P

Varför ska du stänga av den funktionen?

3. Stång

Stång Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vill inte ha den på när telefonen är i fickan, då aktiveras telefonen titt som tätt och startar appar osv. (har inget skärmlås)

4. Stingray454

Stingray454 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Jag körde swipe-lås på min och lyckades hela tiden starta appar. Jag funderade hur jag lyckades swipe:a upp den i fickan.. Testade slå av snabbknappar (dvs att den startar apps direkt och går förbi skärmlåset om du håller in nån av volymknapparna), då blev "fickproblemet" genast mycket mindre, jag tror att det många gånger beror på dom.

5. Jöns

Jöns Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Det vill jag också göra!
    Vad är det för inställningar?

Edit. Fungerar för mig.

Last edited: 18 juli 2014