Vart har du köpt mobilen? Om det är över disk i en butik så åk
tillbaka på stört och kräv att få en ny. Det där är en klockren
doa och du skall inte finna dig i att få vänta i veckor.
Har du dock köpt den på internet t.ex. telenor ect skall du
ringa och ställa samma krav. Tror inte det är några problem.
Dock får du skicka in den.
Nu vet jag med att butikerna har eg 3 försök på sig att laga en produkt innan de
byter den. Men de är inte dumma, en missnöjd kund är minst 5 förlorade kunder.
Med vanlig förhandlingsförmåga kan man få fixat det mesta.
Nu finns det säkert massor med folk som säger "Så fungera det inte
alls, de skickar in den för lagning". Men då säger jag bara STÅ PÅ DIG.
Jag hade aldrig livet accepterat att en finnig säljare på onoff nekat mig
en ny produkt om den är trasig direkt ur lådan. Tillbaka med skiten och
kräv en ny, vägrar den finniga säljaren som går på provision så tar man det
vidare till butikschefen och uppåt.
T.ex. Köpte en kaffemaskin (nespresso) på elgiganten, den var återlämnad
en gång pga ångrat köp och därmed nersatt med 700kr. Köpte den
och fick 700kr rabatt. Öppnade lådan hemma och insåg att de som ångrat
köpet även hade druckit upp alla 16 medföljande kapslarna. Någon annan kanske
hade tänkt "nåväl, fick ju 700kr rabatt, vad kan man kräva". Men inte jag. 
Åkte ner till elgiganten dagen efter och fick tag på säljaren. Behövde knappast
säga ett dyft innan hon mycket trevligt samlade ihop 16 kaplsar samt några
extra för den extra resan. Bra bemötande där. Det lönar att klaga.
Last edited: 23 sept 2010