Touchknappar

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av dekadans, 6 jan 2010.

1. dekadans

dekadans Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Hej,
    Jag planerar ett köp av en Android telefon, och Liquid verkar efter vad jag har sett vara en trevlig telefon.
    Men jag såg ett klipp på YouTube där en kille guidade runt i menyerna på Liquiden, och han verkade ha vissa problem med de fyra touchknappar på nedre delen av telefonen.
    Därför undrar jag: Vad tycker ni om dem?

2. Zinken

Zinken Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Till stor del en vanesak tycker jag. Hade rätt stora problem i början, kom åt dem oavsiktligt och så, men nu tänker jag knappt på det. Hade fortfarande hellre sett fysiska knappar men touchknapparna är ok.

3. pacman

pacman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

Instämmer till fullo med Zinken. Största störningsmomentet när det gäller knapparna är snarare att lära sig vart on/off-knappen sitter...
    ...det är ju den knapp man använder oftast...

4. Stinkis

Stinkis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har haft min liquid i lite drygt 24h nu och jag håller med om att det är lite trickigt att hitta powerknappen men märker att jag redan hittar den lättare än vad jag gjorde ifrån början.

Angående touchknapparna så har jag inte så mycket problem med dem alls. Enda gången jag kan få problem är när jag sitter och surfar i mörker och jag har telefonen i landskapsläge, då är inte alltid mina fingrar tillräckligt träffsäkra.

Dock så föredrar jag starkt touchknappar framför mekaniska i detta sammanhanget då det hade känts konstigt att byta från de lätta knapptryckningarna som skärmen kräver till de hårdare som behövs för att trycka ner de fysiska knapparna.

5. emilakered

emilakered Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69
    Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5
    Håller med alla föregående talare.

Touchknapaprna missade jag hej vilt första dagarna, nu tror jag att 99% av tryckningarna sitter rätt. Tar lite tid att "lära" sig vart själva knappen är i förhållande till symbolen bara.

6. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

tror att knapparna stängs av om man pekar först så startas de och sedan funkar det fin fin, power-knappen kunde sitta bättre tycker jag men det funkar efter ett tag ..fast den kunde sitta på ett bättre plats

7. Verb

Verb Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har ärlgt talat inte haft problem alls. Touch-knapparna funkar alltid utmärkt och man lär sig snabbt var dom sitter. Power-knappen kommer man åt perfekt om man håller tummen på ena sidan och sen trycker på knappen med pekfingret, men det är kanske en smaksak.

8. dekadans

dekadans Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Tack för alla svar! :)
    Det blir nog till att beställa en Liquid imorgon då.

9. Nickemannen

Nickemannen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har inte heller haft några problem alls med touchknapparna. Visst hade det varit aningen bättre med riktiga knappar, men det här funkar oväntat bra. Jag har heller aldrig haft problem med att veta var de sitter. Däremot råkar jag ibland av misstag trycka på sök-knappen, men det gör väl inte så mycket.

De sämsta med knapparna är dock att bakgrundsbelysning stängs av efter ett tag när det är mörkt. Man vet ju var knapparna är ändå, men lite irriterande är det.

10. pacman

pacman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

Det problemet har jag både på Min Liquid och på min G1:a...
    ...det är så för alla Androidenheter...