Touchpal v1.0

Diskussion i 'Applikationer' startad av goa200, 8 jul 2009.

1. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

Mailade företaget bakom denna applikation när vi kan förvänta oss att den släpps och om den kommer med svenskt stöd.
    Som vanligt när det gäller release datum blir ju svaret alltid "very soon" och så även här.
    Men det som gjorde mig glad var att höra att dom tänkt på oss frusna nordbor och inkluderar svenskt språkstöd.

programmet jag pratar om för dom som inte vet nämns av swedroid här
    och företagets hemsida finner ni här

2. jokke

jokke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

någon som vet vad den kommer kosta ?

3. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    47 208
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Nackdelen verkar vara priset, för Windows Mobile kostar den 13USD, nu behöver det inte bli så för Android förstås.

4. deadline

deadline Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kommer med 15 dagars trial på WinMo läste jag, vi får se hur det blir för oss Droids

5. goa200

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

kommer nog säkerligen komma med trial och kosta runt 10 usd kanske.
    är den så bra som den verkar kommer inte jag ha några problem med att betala dom slantarna.
    sms'ar och chattar en hel del via mobilen så ett ypperligt tangentbord är ett måste Om bara betterkeyboard hade kommit med svenskt stöd... verkligen suveränt tangentbord men den totala avsaknaden för svenska är lite tråkigt

6. jokke

jokke Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ok, vi får väl se, men det verkar som att det inte är alltför många som har läst gabe newells tankar om priser för nedladdningsbart material. läs här om du missade det

han poängterar bara hur prisförändringar har påverkat försäljningen på steam och lägre priser säljer mer, så man undrar ju varför många blir giriga och vill ha mera pengar per enhet.

skulle dom sälja denna app för 2 dollar skulle betydligt fler köpa den och dom skulle tjäna mera pengar.

7. goa200

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

dom kanske har lagt ner bra mkt mer tid/pengar på sin app än genomsnittsutvecklaren. men självklart kan den sälja mer om den är billigt. dock tror jag en bra app säljer ändå om den är riktigt bra så länge priset inte är för högt.
    dessutom så antar jag att dom kommer lämna en 15 day trial, hur många av alla apps på market gör det?
    dom flesta slänge ut en lite version som inte uppdateras speciellt ofta, mindre funktioner och allmänt en sämre version.
    Ska kika på länken

8. firetech

firetech Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

CooTek (tillverkaren) har sagt några gånger att TouchPal för Android ska vara gratis "the first few months". De har dock också nämnt (samma forumtråd) att bara den engelska versionen kommer finnas tillgänglig i början. De har dock flyttat fram releasen sen dess. Jag har betan (den finns läckt i Palm Pre-temat för Dream) i min telefon, och för engelska är den bra mycket bättre än androids egna tgb (hårdvaru-tangentbordet är ju dock ännu bättre), det är t.o.m. så bra att man kan skriva vettigt i portrait-läge. :)

I CooTek:s egna forum sa de i tisdags att "TouchPal for Android will be realeased in 10 days", man kan ju hoppas att de håller det den här gången...

EDIT: Jag noterade nu när jag kollade på videon (och sedan testade) att om man trycker på en tangent och sedan drar uppåt får man står bokstav, och drar man istället neråt får man alt-motsvarigheten (t.ex. ! för h-knappen). Riktigt najs feature! Gör man motsvarande i det vanliga tgb:t eller scandinavian keyboard byter den ju bara tangent istället, men det behövs inte på samma sätt i TouchPal eftersom ordförslagen räknar med snedtryckningar. :)

Last edited: 30 jul 2009
  9. Magsta

Magsta Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

när kommer touchpal då. *saknar*

10. firetech

firetech Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Som jag skrev i mitt inlägg, den senaste officiella uppgiften är 10 dagar från i tisdags, vilket borde innebära nästa fredag.

11. L.J.

L.J. Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Samsung GI-i7500

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung GI-i7500
    Nu skjuter de upp touchpal ytterligare:
    Vi får väl se...

12. chrios

chrios Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

CooTek har även startat en tråd på http://www.talkandroid.com/android-...chpal-soft-keyboard-andorid-will-release.html
    I slutet av tråden står det lite av vad de jobbar på:
    Jag håller på att betatesta den nu. :) Tyvärr följde bara engelskt språkstöd med för testning, men för engelska är den riktigt riktigt trevlig även utan ovanstående features. De flesta av problemen med betan står med i listan ovan, så jag antar att de just nu jobbar med att få med funktioner som efterlysts av testarna.