Övrigt: Touchpanelen längst ner.

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av GlennWi, 25 mar 2012.

1. GlennWi

GlennWi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej jag som många andra tycker att touchpanelen längst ner är seg mm. Jag har noterat att touch sensorn eller vad man nu kallar det sitter ovanför dom vita prickarna. Så man måste trycka ovanför dom vita prickarna. Så om jag trycker på dom vita prickarna så reagerar den kanske efter 4 tryck. Så jag måste jämt trycka lite ovanför och det är likadant på min andra. Är det fler som har likadant?

Tycker ju att dom borde gjort så att touchen gick hela vägen ner eller iallafall 0.01 mm under dom vita prickarna så den iallafall reagerade när man tryckte där.

2. Arvid719

Arvid719 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Antingen svep ifrån ljuspanelen uppåt, en del gör detta som har svårt träffa. Har även läst att om man klipper bort en del av splitterskyddet där "knapparna" är ska responsen öka.

3. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Jag hade jättesvårt för dom i början men har lärt mig

Prova att va på hemskärmen och trycka på alla ytor runt prickarna så ska du se att du snart hittat vad som funkar eller inte. Du känner vibrationer när knappen fungerar

Ett litet svep skadar inte och är något man väldigt snart gör automatiskt

Skickat från min Xperia S

Lazarux gillar detta.
  4. gmd

gmd Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade lite svårt att pricka ibland men testade som du sa och trycka lite över och det funkar perfekt, tack för tipset :-D

Sent from my XPS!

5. GlennWi

GlennWi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Okej då är det alltså så på alla enheter. Är bara enormt irriterande att dom inte gjort den hela vägen ner. Vet att man måste trycka över pricken men som normalt så vill min hjärna trycka på vita prickarna :/

6. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Tycker det är jävligt irriterande att hitta prickarna i mörkret, då de inte är upplysta. Men i dagsljus har jag inga som helst problem med touch knapparna. :)

7. Bebben

Bebben Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag vill inte verka som en SXS-gud eller så ( :) ), men ända sedan dag 1 har jag inte haft några problem alls med touchknapparna... Jag ser till att trycka "över hela pricken" istället för att sikta på själva pricken i sig så går det bra.

8. nioh

nioh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91

MINA ENHETER

Jag sveper lite med fingret över touch-knapparna som många andra lärt sig att göra, så missar jag mycket sällan, det fungerar också i mörker. :)
    Men håller med om att de kan vara svåra ibland, jag gillar i och för sig fysiska knappar mycket bättre. Touchknappar tycker jag är lite störande.

9. GlennWi

GlennWi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har inte heller så värst stora problem. Men blir irriterad och förstår inte hur Sony tänkte när man la dit dom vita prickarna om man ändå måste trycka ovanför. Är väll mest det att det är irriterande för mig.

10. Andresin

Andresin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    114

MINA ENHETER

Jag tror inte att touchkänsligheten i sig är dålig i knapparna utan att ytan är liten och att, som du säger, den sitter lite ovanför prickarna. Oavsett så tycker jag knapparna är lite halvjobbiga. Jag har då inte lyckats vänja mig vid dem så att de funkar perfekt efter tre dagar.

De är ingen deal breaker för mig men jag hoppas att jag får något slags muskelminne, eller vad det kallas, så att de fungerar bättre i längden.

11. GlennWi

GlennWi Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Okej. Ne jag missar ibland och har haft den sedan den 15e. Men då jag är en person som är extremt petnoga så kan jag inte sluta störa mig på det och undra hur dom tänkte.

En till fråga.
    När man ringer någon och lägger luren mot örat sitter det en sensor som släcker ner skärmen och när man sedan flyttar luren från örat tänds skärmen. Men nu har dom gjort så att om man pratar lite längre så låser dom skärmen helt dvs man måste trycka på av knappen och låsa upp skärmen för att sedan avsluta samtalen. Går det att stänga av denna enormt korkade iden?