Touchscreen fungerar ej! Helt plötsligt trasig.

Diskussion i 'Blade' startad av xillion, 10 dec 2010.

1. xillion

xillion Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag köpte en Blade i torsdags som jag lekt runt med och endast är supernöjd med. Så jag rekommenderade den till morsan som fick hem sin idag. Jag konfigurerade den och satte inte lite nyttiga appar åt henne och allt var frid fröjd i den första timman jag använde den.

Telefonen lades åt sidan i 30 minuter och när jag sedan skulle låsa upp den igen märker jag att touchscreenen inte svarar. Alla andra tangenter svarar, men det går inte att göra mycket när touchen är borta...

Jag har resettat, plockat batteriet, simkort, sd-kort. Etc. Testat allt men inget fungerar. Så nu blir det att lämna in mobilen till Telia.

Har någon annan haft samma problem? Hur är det möjligt, jag gjorde inget speciellt, utan gick bara ifrån mobilen ett tag.

2. devlin

devlin Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vilka appar installerade du? Kan ju hända att det uppstått en konflikt nånstans.

Sent from my ZTE Blade using Tapatalk

3. berka

berka Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

testat att flasha in en ny rom? ev. samma rom? :)

4. jowqe

jowqe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

min sluta svara en gång också, drog ut batteriet som löste problemet.

5. xillion

xillion Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har såklart testat att ta ut batteriet...

Det verkar vara glapp någonstans. För den fungerar felfritt väldigt korta stunder om man skakar om den lite. Men den är helt död 90% av tiden. Jävla skräp!

6. Xedious

Xedious Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Vafan, kan det vara såhär med Blade? Vissa har riktigt allvatliga fel som denna? Eller har han bara otur eller? Funderar sj på denna mobil men då blir det bin riktigta telefon så då vill jag ju att denm ksa finka korrekt jueheheheh :)

7. anderzzun

anderzzun Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

måndags ex? pröva att lämna in den

surt att de inte funkar som det ska

8. dagbro

dagbro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Låter som en DOA aka dead on arrival.. produktionsfel alltså, du får mest troligt en ny telefon i handen om du går till telia. :)

säkert är det bara kontakten till digitizern som glappar men det är ju jävligt onödigt att försöka göra nåt åt det själv :P

9. Alderian

Alderian Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har exakt samma fel, fungerar om jag "vrider till skärmen" lite. Glapppppt, skall lämna in den imorgon.

10. Evak

Evak Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samma fel här. Har dock rootat telefonen, men ska gå in till telia idag och snacka lite.

11. dani3l

dani3l Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har du också lagt in en 2.2 rom? Då dör nämligen touchen lite då och då under vila och det enda man kan göra är att dra ur batteriet.
    Har hänt på alla 2.2 rommar jag testat men aldrig på 2.1

12. Bladedroid

Bladedroid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samma här med min skärm, fungerade felfritt första sju dagarna, sen efter åtta dagar så börjar touchscreenen bråka. Far in till telia med den och där fungerar givetvis skärmen. Eftersom det gått åtta dagar ist för sju så får jag inte en ny direkt utan den måste skickas in på service. Tog hem den för att se om det blev bättre men nu har touchscreen dött verkar det som.

Verkar vara flera som har problem touchscreen, dålig digitizer i bladen?

kan tillägga att jag inte rootat om telefonen. Fortfarande standard med lite appar osv.

Last edited: 19 jan 2011
  13. Anders Gusten

Anders Gusten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har har exakt samma problem. Funkade bra i några timmar, sedan la touch screenen av. Jag har iofs låst upp mobilen, hoppas det inte har med det att göra. Hur gör man när man resetar?

14. Bob_y

Bob_y Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Va f-n är detta. Har senaste leveransen av Blade till Telia och Comviq någon tourchscreenfel dör jag för jag har just beställt.

15. Bladedroid

Bladedroid Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tror knappast det beror på senaste leveransen utan mer på grund av att bladen har en digitizer av okänt fabrikat som kan brista i kvalitét. Eller så har zte inte lagt ner mkt pengar på produktestning osv. det är ju en billig telefon.

Har du tur så får du en felfri!

16. fractaluser

fractaluser Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Håller tummar att min håller sig, fick den för två dagar sen å ingra problem so far :)

17. larzone

larzone Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Min Blade kom här om dagen men jag ska skicka tillbaka den. Skulle vara kul och veta hur många % av lurarna som har något fel. Att det sitter en billigare digitizer kanske är troligt med tanke på priset. Jag kör vidare med min Legend.

18. t68

t68 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Same shit here. Touchen dog efter 1,5 vecka på grabbens Blade. Har väntat på reparation i 3 veckor nu. Tydligen är det först nu Telia, Anovo o ZTE enats om support och reservdelar.

19. mape82

mape82 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

har haft min telefon i ca 2 månader, och när jag vaknade idag blinkade en diod, jag skulle kolla min mejl, och ingenting fungerade på skärmen. alla fysiska knappar fungerar bra, men inte touchen. har restorat originalrommen, men inget hände med touchen. nån som vet ngt att göra?

20. mape82

mape82 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

hoho, efter tredje rombytet, till den som jag hade när telefonen dog fungerade det. Jag rensade cashe och data, och då fungerade det. nån som har en aning varför det helt flöptsligt fungerade? vad gör rensning av cashe och data?