Touchskärm som krånglar efter laddning

Diskussion i 'Hero' startad av axelkalas, 21 jan 2011.

1. axelkalas

axelkalas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tjejens Hero har ett märkligt problem. Den fungerar utmärkt, men ibland när hon laddat den fullt så blir touchskärmen konstig.

Det blir mycket svårt att dra ner låsskärmen (den studsar bara tillbaks), och så fort man kommer till huvudskärmen så gör minsta rörelse att man swoschas ut till översikten över skärmarna. Dvs som en pinch. Mjukvaran verkar okej, man kan navigera sig runt med styrkulan. Det enda som verkar hjälpa är ett par omstarter.

Rootad WWE 2.1 (elelinux), har testat med Flykernel och elelinux egna oc-kernel.

2. MeemSenco

MeemSenco Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

En väldigt vild gissning, mobilen kanske blir varm när den laddas, inkl skärmen, då kanske den är lite varmare än dina fingrar så den inte känner av? för skärmen går ju efter värme...
    En vild gissning som sagt :)
    Fast den får nog bli väldigt varm för att detta skulle hända:P

3. axelkalas

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag vet inte hur mycket touchskärmen är värmeberoende, men idén är god.. kan mycket väl ha att göra med batteriet och dess skick, ett dåligt batteri kan säkert bli för varmt när man laddar (och värmen i sig sätter touchskärmen ur spel).

Ingen mer som har en kvalificerad gissning att bjuda på? :D

4. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Jag har en teori att vissa custom ROMs stör touchskärmen... Jag körde HTC original i ca. 1.5 år och hade inga problem, men efter att jag rootat och kört in diverse elelinux ROMs, så har jag till och från haft problem med att övre delen av skärmen inte registrerar tryck... Det enda som hjälper är att reboota.

Jag har nu installerat VillainROM 12 och har nu kört 6 dgr utan problem, men skall inte ropa hej än, problemet brukar dyka upp efter en vecka... Dyker problemen upp igen, så planerar jag att unroota och köra in HTC original igen, har jag problem med touchskärmen även med original ROM, då lämnar jag in den på verkstan...

Sent from my HTC Hero using Tapatalk

5. axelkalas

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Denna började också strula efter root. Men det är ju en väldigt orörd ROM som körs... Och min egen hero har rullat rootad ett halvår utan något fel.

Så det är onekligen märkligt... kanske nollställer helt åt henne om det fortsätter.