Fråga: Touchwiz Batterislukare?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Migge89, 21 sept 2011.

1. Migge89

Migge89 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hallå första inlägget här, efter att länge följt detta forum!

Jag tänkte på det här med batteriproblem på Galaxy SII...jag hade rätt mycket problem med att det dog ut efter 6 timmar - 8 timmar

men sen började jag experimentera med andra launchers, (Launcher pro, ADW)
    körde med launcher pro ett tag och märkte att batteritiden blev betydligt bättre.
    sen gick jag tillbaka till touchwiz för att jag saknade den lite :o men märkte att genom att bara scrolla på hemskärmen så drogs det kanske 2 % på någon minut bara, kan det vara att det är själva Touchwiz launchern som ä batteriboven? jag tror det ialf på min enhet för batteriet slukas när jag använder TW.

just nu kör jag på ADW EX och har inga problem med batteriet :)

vad tror ni? Jag har försökt söka på nätet om någon annan upplevt samma som jag men jag har ej sett nån liknande diskussion, men jag lämnar det här över till er android pros, för det här är min första android så är inte så insatt än!

Telefonen är stock.

2. teal

teal Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69

MINA ENHETER

Låter suspekt..jag kör TW och har igång wifi c:a 5h om dagen, spotify via 3g c:a 2,5h varje dag och sen diverse wordfeud (sorry) och lite småsurf och mitt batteri är inte ens nere under 20% på kvällen. Brukar vara aktiv från 07.30 till 23.

Det kan inte vara något annat som drar då? jag har ljusstyrkan på ungefär mitten

Min telefon är vedträ