Diskussion: Touchwiz or not?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av mrdance, 29 okt 2011.

1. mrdance

mrdance Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag gillar Samsungs telefoner när jag tänker på hårdvaran. Personligen så tycker jag ICS är riktigt sexigt i jämförelse med Touchwiz.

Bara tanken av att ha ett rent vanilla där uppgraderingar kommer direkt känns bra. Har för övrigt en Motorola Xoom.

Så, finns det några fördelar med Touchwiz? Hur djupt är Touchwiz integrerat? Går det att slå av?

Nästa köp blir troligen Galaxy Nexus. Synd att gjort avkall på kameran bara.

2. Oldskool

Oldskool Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Du kan alltid skippa touchwiz om du vill. Du behöver inte rota eller nåt annat krångligt, bara ladda ner en annan launcher. Många gillar Launcher Plus, den är en klassiker. Själv kör jag SPB Shell 3D.

3. ballee

ballee Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade nog kört med Touchwiz ifall det fanns möjlighet att ändra appdrawern samt dock-ikonerna. I dagsläget kör jag med Launcher Pro istället.

4. peswe

peswe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Appropå Luncherpro:
    Är det någon mer än jag som har problem med LP widgeten för gmail? Den står bara och laddar utan att visa något...

5. Nabilon

Nabilon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

LauncherPro «

Dock arbetar väl Federico på en helt ny version av Launcher Pro så vi kommer förmodligen inte se någon uppdatering som löser problemet.

6. bykkarn

bykkarn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Nexus 6p

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6p
    Touchwiz 4.5 då?

Sent from my GT-I9100

7. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

TouchWiz tycker jag är guld värt. Funktioner som att dra vänster/höger för att sms/ringa och ändra ljusstyrkan i taskbaren har jag svårt att klara mig utan nu-

8. 2l8

2l8 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    185

MINA ENHETER

Jag är ny inom android och har bara ägt min sgs2 i snart 2 månader. Jag var bra nära att välja en sensation istället för just det trista utseendet i touchwiz! Men jag är glad att jag valde sgs2an ändå! Jag provade golauncher en stund men jag gillar flytet och funktionerna i touchwiz! Deras mailapp gillar jag och att man sveper vänster respektive höger för samtal och meddelande på en kontakt! När man väl har vänt sig vid snabbheten i touchwiz är det svårt att byta till en annan!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

9. jimsii

jimsii Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Svepa höger och vänster i en kontakt för att skicka sms/ringa fungerar även om man kör med launcher pro och även i go launcher.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk