Problem: Touchwiz startas ibland istället för vald launcher.

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av ulsa, 6 september 2012.

1. ulsa

ulsa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130

MINA ENHETER

Hej,

Har ett litet launcherproblem. Har sökt men ej hittat svar.

Använder Nova launcher och har satt den som standardlauncher, men några gånger om dagen efter jag går ur ett program så startas ändå Touchwiz.
    Jag har kollat Touchwiz i programhanteraren och under "Starta som standard" är det tomt.

Några idéer?

2. drinside

drinside Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S2
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A 9,7
    Upplevde exakt samma problem fram tills igår, framför allt efter att jag backade ur gmail eller webläsaren. Det jag gjorde för att bli av med det var att se till att vara i nova launcher, sedan hålla inne hemknappen tills programlistan kom fram. Ta sedan och släng bort touchwiz ur listan med använda program (swipe höger eller vänster på programmet).

Jag lovar inte att det fungerar helt och hållet, men jag har hittills upplevt två helt touchwiz-fria dagar då jag tidigare ofrivilligt kastades in i touchwiz flera gånger om dagen. Lycka till.

3. ulsa

ulsa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130

MINA ENHETER

Tittade där och Touchwiz fanns inte med, men å andra sidan så har det gått ett par dagar utan att jag har märkt av problemet och min gissning är att du har rätt. Min lösning var dock en annan och helt slumpmässig, men troligtvis är resultatet detsamma.
    Jag tror nämligen inte att jag har startat om telefonen från Nova utan bara Touchwiz, men någon gång efter att jag skrev detta inlägget startade jag om från Nova och har som sagt inte upplevt problemet sedan dess.