Tower defense med ränta?

Diskussion i 'Spel' startad av Slimmy, 26 aug 2009.

1. Slimmy

Slimmy Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har hittat ett par bra Tower Defense spel på market (endast free, har inte rootat telefonen än) men vad jag saknar är ett spel där man får ränta på sina pengar så man inte bara kan punga ut torn så fort man har råd. Har spelat Tap Defense till iPhonen och det är klockrent.

Har provat både Void Defense och Spira Defense som ger en ränta på pengarna men förutom den aspekten är det inga bra spel. Är det någon som kan rekommendera ett bra tower defense där man får ränta, och gärna power ups som i Tap Defense? Free som betal-apps spelar ingen roll.

Tack,
    Slim

2. hackan

hackan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag är inte säker på vad du menar med ränta, men jag har kört Robo Defence FREE ett tag nu, börjar däremot bli tvungen att avinstallera eftersom jag fastnat rätt fort... Du kan ju alltid testa det, har däremot inte jämfört med Tap Defense då jag inte har/haft iPhone.

3. Slimmy

Slimmy Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Med ränta menar jag att man får en viss % av de pengar man redan har som bonus efter det att man klarat av en runda. Drar ett exempel:

-Jag börjar rundan med 700 guld
    -Under rundans gång dödar jag monster och drar in 300
    -Jag har nu totalt 1000 guld och efter rundans slut får jag 10% (exempelvis) på mina 1000 guld
    -Inför nästa runda har jag nu 1100 guld att spendera

Med detta spelsätt så tvingas man klara av varje runda med minsta möjliga marginal eftersom man i slutet av spelet måste fått in tillräkligt med guld från räntan för att klara de senare nivåerna av spelet. Att enbart ha monster som inkomstkälla räcker inte för att klara av de senare nivåerna.

Hoppas det exemplet klargjorde det lite.

Slim

4. hackan

hackan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Då förstår jag lite bättre, tror däremot inte att det är så i Robo Defence. Säg gärna till om du hittar något bra Tower Defence, jag fastnar rätt enkelt för den typen av spel.

5. neuro

neuro Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hittade precis RetroDefence. Det låg nästan överst när jag sorterade på datum på market, så jag misstänker att det är nytt (hade ingen rating ännu). Efter att ha spelat det lite snabbt en gång så verkar det vara en portning av flashspelet med samma namn, som var det första TowerDefence-spelet jag spelade, och det jag tycker mest om.

Detta var då Liteversionen (bara en bana :)30 waves)). Såg inte röken av någon ränta, men i flashoriginalet finns ränta att välja som powerup, så det är möjligt att det finns i betalversionen.