Fråga: TP-Link Deco X50 , hur configurera det?

Diskussion i 'Smartprylar och det smarta hemmet' startad av gurgel, 23 apr 2023.

1. gurgel

gurgel Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Jag har sedan många år haft 3 st asus routrar i aimesh läge, detta har väl fungerar sådär, jag har haft en hel del problem med detta och fått starta om systemet ganska ofta, stundtals har det gått i nån månad utan probem, men har nu tröttnat.

jag beställde ett kitt med 3st TP-Link Deco X50 och 3 st tp-link 8 ports switchar.

kan jag koppla på följande sätt?
    internet/router/decox50/switch/decox50/switch/decox50/switch?

i vårat hus har vi alså routern, efter det så kommer decon och i den sitter en switch, ur switchen går det en kat kabel till garaget där jag sätter en deco och en switch till, och efter det går det en kat kabel till en bod där den sista decon sitter och i den en switch till.

fungerar denna setup:en?

2. Leo83

Leo83 Android Medlem

Mottagna gillanden:
    5 581

MINA ENHETER

Tänker att en switch är bara en switch, så länge inte det blir en bottleneck pga begränsningar i switch:arna/portarna så borde inte vara några problem.

X50 verkar annars vara väldigt kompetenta, behöver du verkligen ha trådat mellan noderna?

katho gillar detta.
  3. katho

katho Android Medlem

Mottagna gillanden:
    4 347

MINA ENHETER

Det kan du. Men ser ingen anledning att köra allt trådat med Deco-mesh. Har själv inte trådat mellan mine mesh-enheter och det fungerar utmärkt hos mig.

bernard gillar detta.