Tracker, hitta din stulna mobil

Diskussion i 'Applikationer' startad av htcds, 27 dec 2009.

1. htcds

htcds Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag laddade hem appen "GPS-tracker" i tron att den skulle hjälpa mig att hitta min borttappade/stulna mobil. Det går att aktivera programmet genom att skicka ett sms till den borttappade mobilen. Dock kommer det inte att hjälpa mig ett dugg, eftersom man manuellt måste aktivera själva gps-mottagaren. Kan man ringa den som stulit mobilen och be denne att vara snäll att aktivera gps:en tror ni?:rolleyes:
    Jag gillar idén, enkel och bra hemsida där du får upp din mobils position på en gogglemap, du kan se vilken sträcka mobilen har färdats, hastighet, höjd m.m.
    Nu till min fråga, kan jag med hjälpa av tex Locale snickra ihop en bra lösning på detta problem? Tex att gps-mottagaren och gps-tracker aktiveras vid en viss situation (mottaget sms, vissa tider på dygnet etc)

2. 2_Thumbs_Up

2_Thumbs_Up Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Vad gör du om tjuven byter simkort då? Vilket nummer tänkte du skicka sms till då?

Kolla in wavesecure istället. Det lär uppfylla dina behov mycket bättre. Utöver GPS-position så ska man även kunna se numret på det simkort som sitter i mobilen m.m.

3. htcds

htcds Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok, ska kolla upp det programmet. Just därför jag var lite intresserad av att använda Locale, att kanske 4 ggr om dagen starta upp både trackern och gps:en, låt säga 2 min varje gång. Då spelar det ingen roll att tjuven byter simkort.

4. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

testade wavesecure och måste säga att så enormt impad vart jag inte.
    Testade att låsa mobilen och tja kanske en två åring skulle ha problem med att komma förbi det resten av oss trycker på home knappen och vips så kom man förbi det låset...

5. htcds

htcds Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, nu har jag också testat wavesecure, inte heller speciellt imponerad. Den spårade inte mobilen genom gps:en, utan genom det vanliga telenätet och under mina 5 försök kom den aldrig närmare än 2 km från verklig position, så det var bortkastat. Att det inte ska gå att, åtminstone schemalägga gps:en att slå på, några gånger om dagen, då skulle problemet vara löst....