Tråd som enbart innehåller en reklamlänk - OK eller inte?

Diskussion i 'Sajtrelaterat - hjälp och förslag' startad av MadMuffin, 8 maj 2012.

1. MadMuffin

MadMuffin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hittade denna tråden i forumet "Allmänt" --> https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=72375

Den saknar diskussionsunderlag. Gynnar inte någon när rean är slut (tråden lär med största sannolikhet inte papperskorgas) utan ligger kvar på forumet i all framtid.

Sidan som det länkas till i ovan nämnda tråd har i och försig androidrelaterade varor. MEN en tråd med bara en länk "för att göra reklam" kan väl ändå inte tillåtas? eller kan de det?

Att rapportera inlägg som bryter mot regelverket verkar vara lönlöst då inga åtgärder vidtas (har rapporterat ett par inlägg för brott mot reglerna 5 samt 15 ). Varför händer ingenting när man rapporterar? varför finns ens ett regelverk när alla mer eller mindre gör som dom vill (gäller ej mods).

Last edited: 8 maj 2012
  2. Kajlie

Kajlie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Samsung S20+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung S20+
    Tror inte snubben har någonting att göra med JME.
    Tycker det är helt ok att användare tipsar om reor etc etc så man kanske kan spara nån tjuga. Sen så var Rubriken och länken så det räckte imo.
    Så länge det inte är ett företag som lägger ut direkta reklam länkar tycker jag det är ok. Bara min tanke om det hela :)

3. MadMuffin

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

På ett diskussionsforum? hur tänkte du där om jag får fråga.

4. Zcorc

Zcorc Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det är såvitt jag vet också mot regelverket att anmärka på regelbrott.

Och helt seriöst, vem fan bryr sig?

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

5. MadMuffin

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ska du komma med sådana påståenden bör du backa upp det med källor. Nå? [​IMG]

Ingen verkar bry sig, för om man hade gjort det och gått efter forumsreglerna så hade inte forumet sett ut som det gör idag.

Någon moderator som vill uttrycka sig om det som står i första inlägget?

Last edited: 9 maj 2012
  6. Sgt. Stinger

Sgt. Stinger Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Men snälla, hoppa ner från dina höga hästar herr paragrafryttare! Jag har då inte märkt några särskillda problem med modereringen av forumet som det ser ut idag.