Fråga: Trådat headset sökes!

Discussion in 'Galaxy S3 - Allmänt' started by Snaqejack, Feb 28, 2013.

1. Snaqejack

Snaqejack Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej alla Swedroidare!

Nu är det så att jag har lyckats förbruka mitt andra par orginal headset till min S3:a och det känns inte så vettigt att skaffa ett par till eftersom det ständigt blir samma problem med dom (dvs glapp i 3.5mm kontakten)

Var nere på SIBA tidigare idag och fick faktiskt prova ett par olika av A Jays hörlurar, testade både One + och Four eller om det var Three.
    Hursomhelst så fungerade ljudet som det skulle i dom, men ett krav jag har är att dom MÅSTE ha volymreglage och svara/lägga på knapp och detta fungerade inte alls.

På One + så startade bara Google Voice Search vilket är en dum jävla grej som Google har lagt till (tvinga den enda knappen som man kunde personifiera att starta en app, som dessutom kräver root för att ändra. Och inte fan är man så sugen på att ändra i massa system filer för att få det att fungera...)

Så min fråga är följande:
    Någon som vet ett headset med kabel som har fungerande volymknappar och svara/lägga på knapp till en Galaxy S3?

OCH NEJ, JAG VILL INTE HA BLÅTAND.

2. dr digital

dr digital Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Det finns en app i Play som funkar till Ajays. Sök på Ajays och se vad du hittar, jag har den och det går att göra en hel del om man kör den på Advanced.

// Dr

3. Snaqejack

Snaqejack Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Ställde in i appen att den skulle höja volymen när jag klickade och håll nere knappen på A Jays One+ men allt som hände var att Google Voice Search öppnade sig.

Kör du Ice Cream Sandwich eller Jelly Bean?

4. Mjodroid

Mjodroid Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Samsung har blockerat 3e parts appar som ändrar headsetkontroller. Det suger pung men så är det. Varken jays eller nocs app funkar på samsung.
    Nocs för android med 3 knappar är rätt schyssta och bättre ljud än s3 original.
    Vill du kliva upp rejält i ljudkvalitet så har proshop.se haft äckligt bra pris på samsung ehs71. Balanced armature drivers, antitrasselsladd volym etc. Tror de gick på strax över 300:- med frakt.

5. dr digital

dr digital Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jelly Bean, kör du i Advanced-läge?

6. Mjodroid

Mjodroid Youth Droid Medlem

MINA ENHETER