Hej, Eftersom att jag inte orkar läsa igenom hela google så kan ni vara snälla och skriva vad mAh (Ampere-Hour) egentligen betyder och allt sådant. /azz0n^
Komma upp det i wikipedia. Kan inte länka eller nått sånt föratt jag är inloggad med mobilen. Men testa göra det Skickad ifrån min O2X
Amperetimme (Ah) är ett mått på, något förenklat, hur mycket energi ett batteri kan innehålla. The more the better i princip... EDIT: Därmed inte sagt att den telefon som har högst mAh har bäst batteritid. m i detta fall syftar på milli dvs miljondel. EDIT2: Glöm det där om milli. Korrekt info ges av henkus nedan.
mAh = milliamperetimme = tusendels Ah Det är ett mått på elektrisk laddning. Det berättar om hur snabbt batteriet laddas ur när man belastar det. Om ett batteri med 1 Ah belastas med 1 A kommer det att tömmas på 1 h. Belastar man samma batteri med 0,1 A kommer det ta 10h att tömma det.
Vill man vara rolig kan man även räkna ut hur mycket energi batteriet innehåller genom att gångra Ah med spänningen (oftast 3,6v)...då går man Wh (watttimmar)