Trådlös laddning Galaxy S7

Diskussion i 'Galaxy S7 - Allmänt' startad av Droid_290, 5 jul 2016.

1. Droid_290

Droid_290 Guest

Tar det längre tid att ladda telefonen med ett plast skydd eller tar det lika lång tid?
    Någon som har provat?
    Har inget skydd till min än

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

2. chraist

chraist Replicant Moderator

Mottagna gillanden:
    8 931
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    Beroende på tjockleken på själva skalet så kan det ta längre tid än utan. Men i regel rör det sig om några minuter plus eller minus. Så inget att oroa sig över. ;-)

Droid_290 gillar detta.
  3. GATUPLAN

GATUPLAN Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    76

MINA ENHETER

Det är en induktionsplatta så jag tror inte att ett normalt skal kan påverka laddningstiden...om laddningen är igång så laddas det som det ska...är det något som står emellan plattan och telefonen och stör så pass mycket så att telefonen inte får någon kontakt alls med laddaren så laddas den inte heller...

4. dick.carlsson

dick.carlsson Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Min S7a med ett magnetisk plånboksskal funkar inte att ladda trådlöst, laddningen avbryts efter ett tiotal sekunder. Är tvungen att montera av skalet för att det ska fungera. Laddaren kommer från Clas Olsson.

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

5. SirHejsan

SirHejsan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    438

MINA ENHETER

Jag har ett magnetisk skal från iDeal och det fungerar bra med trådlös laddning. Kan rekommendera detta och köp det på Ge-kås i Ullared då det är typ 70% billigare än deras egna webbshop...

6. Droid_290

Droid_290 Guest

Köpte ett orginal samsung leather skydd. Från 30% till full 1 timme 47 min. Med skyddet på 2 timmar 26 minuter till full. Använder fast wireless charger. Har provat några gånger. Liknande tider varje gång. Så det verkar som att det tar längre tid ändå

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

7. dick.carlsson

dick.carlsson Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Samma skal som jag har, har du Samsung original laddare?

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

8. jogge

jogge Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    514

MINA ENHETER

En trådlös laddare är i grunden en transformator som man delat och satt den ena spolen i mobilen och den andra i laddaren. Eftersom det är magnetfältet som överför energin mellan delarna så är det viktigt med avståndet mellan spolarna och även materialet på det som finns emellan spolarna för att få en så effektiv överföring som möjligt. En bra laddare kan även justera frekvensen på strömmen för att få en bättre överföring, så det kan va ide att köpa en inte alltför billig variant.

Kort sagt, så tunt skal som möjligt och inte någon metall mellan spolarna, och absolut inte några kreditkort i magnetfältet.

9. night77

night77 Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    8 592
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Ultra
    Telefon 2:
    Ö
    Platta:
    Galaxy Tab S10 plus
    Kör på Samsung original laddare .. hade samma problem och det var laddarens fel, verkar som att Samsung valde att sätta nån gräns när man använda annan laddare än Samsung egen som följer med telefonen!