Problem: Trådlös laddning

Diskussion i 'Galaxy S5 - Allmänt' startad av triple, 7 jul 2014.

1. triple

triple Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej alla!

Jag köpte trådlös laddning till min s5, men är lite fundersam dels kring två saker:
    Antingen verkar den ladda kontinuerligt hela natten men blir då rejält varm.
    Eller så blippar den för att laddningen stoppar när den är klar, och sedan startar om efter en liten stund. Då blir den inte varm men och andra sidan så stör det eftersom jag har den vid sängen...
    Någon annan som haft likanande problem?

Dessa har jag:
    http://www.cyberphoto.se/info.php?article=EP-CG900IBEGWW
    http://www.cyberphoto.se/info.php?article=EP-WI950EWEGWW

2. triple

triple Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det verkar som det bara är överhettning. Låter jag den ligga och ladda så stänger den av laddning efter ett tag och då är den också rejält varm. Om den får ligga kvar så börjar den ladda igen men fortsätter starta och stoppa i all evighet.
    Lyfter jag istället av den och och låter den ligga någon minut så den kallnar så laddar den ett tag igen tills den blir varm...

Någon annan som har problem med varm trådlös laddning?

3. BennyB

BennyB Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag har stora problem med trådlösa laddningen, har samma baksida som du och Samsung orginal-laddare för S5. "laddningsljudet" går på och av hela tiden pga värmen som du säger, ofta felindikerar den med orange-blink på morgonen och telefonen är inte full-laddad. Har bytt både bakstycke till ett annat och annan laddare med samma resultat. Provade med en Nokia-laddare och då funkar de betydligt bättre, den blir inte lika varm och är alltid full-laddad på morgonen. Nokian är bara 1A vilket innebär att den laddar långsammare men värmeutvecklingen blir också lägre. Jag rekommenderar Nokias Qi-laddare framför Samsungs orginal.

4. power2828

power2828 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

5. Droid82

Droid82 Guest

Jag har trådlös också, blir varm och skärmen tändes och släcktes hela tiden men jag drog hem appen "tasker" och ställde in att skärmen ska vara av när den laddas trådlöst. Däremot så är den fortfarande oroväckande varm när den laddas ibland.