Trådlöst tangentbord; apple vs logitech

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av John-Erik, 24 jan 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. John-Erik

John-Erik Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    Samsung galaxy S9

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung galaxy S9
    Hallå på er! Nu står jag här och har svårt att välja. Sålde min transformer med tangentbord och ska helt enkelt ersätta gamla godingen fullt ut med tangentbord tillsammans med min nya Nexus 7. Det handlar egentligen om 350 kronor som är värt det eller ej på produkten. Å jag har inte jättegott om pengar, men ändå - det finns alltid utrymme och inom någon stund glömmer man det i vilket fall.
    Det är ju bluetooth som gäller förstår jag för surfplatta-enheten och några saker som jag är säker på är att tangenterna måste sitta lite isär från varandra för att det ska bli den skrivarhastigheten (och träffsäkerheten) för mig så att det flyter på. Precis så som det var på transformern.

Här är mina två finalister:
    Apple har sin stilrena fina look. Knapparna sitter lite isär med den höjd som kommer underlätta skrivandet. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=515340

Logitech har en lika fint stilrent utseende, men mörk färg. Den ser rätt så identisk ut med apples å kommer funka lika bra i skrivandet vad jag förstår. Den har sin bakgrundsljus som gör den mer unik, vilket sätter värdet med den extra slanten. Att den kan koppla mellan tre bluetooth är kul grej, men helt klart att användningsområdet är ca 1-2 gånger på en livstid om det så skulle vara. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1525270

Den klara fördelen för Logitech är ju självbelysningen.. Finns det mer? Eller snarare kanske att det finns nackdelar med Apples? Förstår att laddningen verkar vara lite olika - men förstår den inte hur skillnaden appliceras i verkligheten. Dela gärna med era tankar som kan bidra som köpråd för mig här nu :)

Tack på förhand!
    John-Erik

Last edited: 24 jan 2013
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.