Trådlöst utan blåtand?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Knäckebrorsan, 20 mar 2011.

1. Knäckebrorsan

Knäckebrorsan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Hej, när jag skulle ladda ner en app från webbmarket, så skulle jag se om det gick att den väntade på att jag satte i usb-sladden till datorn. Grejen var att den gjorde det utan att jag ens satte i usb-sladden! Är det jag som är seg, och inte har fattat att det alltid har fungerar trådlöst utan blåtand eller liknande? Hur fungerar det då, skickar google programmet till telefon eller?? Det helaverar helskumt? o_O

2. marreboy

marreboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Du behöver inte koppla in telefonen till datorn. Det har inget med datorn att göra. Du är inne i Googles molntjänster när du använder webbmarket. Din telefon är kopplad till molnet och när du väljer att ladda ner något så skickas en signal till din telefon över 3g eller wifi att den ska ladda ner applikationen..

alltså du kan använda vilken dator och browser som helst, och så länge du är inloggad i webbmarket med samma google konto som i telefonen så får du applikationen installerad i telefonen utan att koppla ihop dig med dator.

Tekniskt har jag för mig att webbmarket skickar en googletalk begäran till din telefon som instruerar den att ladda ner applikationen. Tänk på att om du inte har en bra surfplan kopplad till ditt abbonemang bör du vara uppkopplad med Wifi för att inte dra på dig datakostnader när du använder webbmarket.

3. Knäckebrorsan

Knäckebrorsan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Tack så hemskt mycket för infon, och nej jag använder bara Wifi hela tiden, har nämligen en router i huset (annars är det ju lite svårt ;) ) Nu har jag även förstått det du menar, tack igen :D