Träningsappar stöds ej av Desire?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Alaeus, 22 jun 2011.

1. Alaeus

Alaeus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Ledsen om det här tagits upp tidigare, sökt genom flera forum noga men inte hittat något.

Letar efter en bra app för att logga och föra statistik över min löpning och cykling, och fått flera rekommenderade. RunKeeper och CardioTrainer för att nämna de jag är mest sugen på. Problemet är bara att enligt Android Market stöds inte min Desire och jag tillåts inte installera dem. Kör jag via Market-appen på telefonen hittas apparna inte ens.

Vad som får mig att misstänka fuffens är att CardioTrainer Pro tycks fungera utmärkt.

Jag kör LeeDroid, skulle det kunna vara boven i dramat? Eller har tillverkarna helt enkelt slutat stödja gamla telefoner om man inte är villig att betala för sig?

2. zetrri

zetrri Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

jag skulle rekommendera endomondo. farsan använder det på sin stock desire så jag vet att det fungerar.
    skapa ett account så kan du även se på datorn och alla dina löpningar sparas, om du skulle vilja byta rom :D

3. marreboy

marreboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    Sökte just upp runkeeper på market och installerade det på min desire. Gjorde en snabbtest och det funkar bra. Så jag tror du har något annat problem.

Alaeus gillar detta.
  4. m1cha

m1cha Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jag kör CardioTrainer utan problem! Säger som marreboy, det måste vara något annat fel!?!

Alaeus gillar detta.
  5. Alaeus

Alaeus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Tack för svaren!

Sökte runt lite på andra slumpade appar för att testa och det är en hel del som jag _vet_ fungerade förut men nu inte längre tillåts. Mycket irriterande. "Enhetens filter för innehållsklassificering är inte kompatibelt med det här objektet" säger web-market när jag försöker installera därifrån och på telefon-market syns de fortfarande inte alls...

6. jedi

jedi Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    533

MINA ENHETER

Kan det vara ROM:en som du har flashat som spökar, i synnerhet Market.apk? Prova att rensa Markets data (Settings -> Applications -> Manage applications -> Market -> Clear data) och starta sedan om telefonen. Dyker apparna i fråga fortfarande inte upp i Market föreslår jag att du flashar in en annan ROM. Det kan mycket väl vara så att det är din nuvarande ROM som är boven i dramat. Kanske främst med tanke på att apparna i vanliga fall ska fungera på en Desire.

Last edited: 23 jun 2011
    Alaeus gillar detta.
  7. Alaeus

Alaeus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Provade att rensa datan men det gjorde ingen skillnad. Övriga appar som inte syns men som jag redan har installerade är t ex Barcode Reader och Angry Birds.

Blir väl till att hitta en ny ROM. Tack för hjälpen!