trakigt med batteritiden

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av Magsta, 29 jan 2010.

1. Magsta

Magsta Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tråkigt att batteritiden ska vara så dålig. Kopplade ut den ur laddaren för två timmar sen. Och har lyssnat på mix megapols webradio i en timme knappt. Och batteriet ligger nu på 75%. Tycker inte det ska behöva vara så. Tråkigt...

Har nu lyssnat en timme till och är nere på 50%. Alltså kan jag lyssna ca4h sen kan jag inte använda den mer. Skulle jag oturligt nog få ett samtal under den tiden så försvinner väll en timme till typ.
    Min avet är inte längre mobil, den är stationär pga att sladden måste sitta i minst halva dagen.

Last edited: 29 jan 2010
  2. Merlins

Merlins Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Sony Xperia Z5 Premium Dual

MINA ENHETER

Telefon:
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S6
    ROM:
    Stock
    Samma problem för mig. Misstänker att olika installerade program kan påverka men nu senast var batteriet på 44% när jag skulle sova. Hade precis startat om den och stängt av WiFi, BT, GPS och syncen. På morgonen dryga 6 timmar sedan hade den laddat ur helt...

3. McGilljam

McGilljam Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Nej, nu tycker jag att ni tar i.

Vet ni hur mycket radiodelarna i nallen drar? Alla smartphones har samma förutsättningar.
    Av dom jag har ägt så har det varit exakt lika dant.

Strömmad media drar kräm. Mycket kräm. Därav värmen som man oftast känner från batteriet. Om man kör strömmad musik via 3G som dessutom har mycket dålig mottagning så drar det mera. Samma sak med WiFi.
    Att upprätthålla en någorlunda god signal frestar på kretsarna och tar mycket kraft från batteriet.

Att lyssna på strömmad media i 4-5 timmar kommer att tömma batteriet. Spelar ingen roll om det är en X1'a eller Liquid.

4. Validus

Validus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Min klarar sig lätt 2 dagar och då ringer jag, syncar mailen konstant, kollar mailen i den, surfar o spelar.

Tittade på en hel film på den 1h40min och det drog knappt 20%.

5. Macintosh

Macintosh Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har inga specifika mätningar att komma med. Kan bara konstatera att det känns som att batteriet tar slut snabbt. Jag strömmar mycket spotify under dagen, och kollar mail, facebook, twitter etc.. Ringer och messar en del också. Men det är ju spotify som drar överlägset mest.. Jag har som vana att ha den inkopplad större delen av dagen då jag ändå är vid min plats på jobbet... Lite dåligt känns det väl, men det är väl inte mer än väntat för den här typen av gadgets och tjänster.. Jag har inga problem att konservera batteriet, genom att stänga av 3g t.ex samt GPS och wifi. Då räcker den ett bra tag!

6. spirry

spirry Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Som jag skrev i en tidigare tråd så känns det som att en del har orealistiska förväntningar gällande batteritid, det sagt så bör man kolla spare parts titt som tätt och se så att telefonen inte "fastnat" och inte går ner i sleep mode.

Jag råkade ut för något sådant för ett tag sedan där min mobil vägrade att gå ner i sleep mode, en omstart senare och det problemet var löst och har inte upprepat sig sedan dess lyckligtvis.

7. uski

uski Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Uppdaterade min till 2.000.5, efter det tycker jag att den har grymt mkt bättre batteritid. Framförallt i standby. Nu drar min lite mer än 1%/h, det tycker jag är bra. Då kollar jag mejlen, skickar lite sms och så. Har inte testat än hur den funkar när man lyssnar på musik eller liknande...

8. spirry

spirry Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Från vilken firmware gick du från då? behnaam skrev ju i en annan tråd om en ny leak. Man kan ju hoppas att denna förbättrar allting ytterligare!

9. Pushedray

Pushedray Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

håller med min blev betydligt bättre efter uppdateringen. Helt klart okej batteri tid nu håller i 2 dagar.

10. Merlins

Merlins Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S6
    ROM:
    Stock
    Visst tar strömmande media mycket på vilken telefon som helst men min telefon laddar ur 30-40 %-enheter under 6h på natten med wifi,bt,gps och sync avstängd och telefon nyligen omstartad. I natt testade jag att starta om telefonen och inte logga in på simkortet. Då gick batteriet inte ner mycket alls. GSM ska ju inte ta mycket så telefonen går antagligen ut på3G

11. spirry

spirry Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Du kan ju inne bland inställningarna ställa in på att inte använda 3G öht. När jag vill konservera mitt batteri så är detta vad jag gör, och jag upplever att detta ökar batteritiden drastiskt.

12. Magsta

Magsta Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

la in den nya romen igårkväll. och måste säga att det blivit skillnad. har bara minskat 10% av betteriet sen i morse. och jag har anänt telefonen normalt dok inte lyssnat något i den en ringt och sms:At och surfat har jag gjort.

13. uski

uski Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Gick från den som telefonen kom med.

14. Merlins

Merlins Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S6
    ROM:
    Stock
    Det blir nästa test men vad jag undrar är vilket program som håller igång 3G när jag stängt av sync och bara låter telefonen ligga. Jag vill inte köra utan 3G hela tiden utan istället minska tiden som program håller igång 3G.

15. Magsta

Magsta Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Måste bara säga att jag är imponerad av min telefon nu sedan jag uppdaterade. Jag tog telefonen ur laddaren igår 11 på morgonen. Har inte laddat den sedan dess. Lät den ligga på hela natten. Just nu i skrivande stund så står batteriet på 51%. Jag är imponerad!!

16. ShibbY

ShibbY Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Innan jag uppdaterade min från org.rom till den senaste + liquidized v0.1 så behövde jag typ ladda den varje dag. Men nu har det vart på i 51 timmar och 30 min och det är fortfarande 30% kvar. Har använt mobilen lika mycket som tidigare och haft wifi på stor del av tiden. Ska låta den ligga hela natten innan jag laddar för att se hur mycket som är kvar imorn.

17. Merlins

Merlins Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S6
    ROM:
    Stock
    Har testat en del nu och märkt att det är 3G som suger ut batteriet. Väljer jag att endast köra på 2G så drar telefonen ca 4%-enheter under 6 timmar när jag sover. Om WiFi är på eller inte påverkar inte så mycket. Har jag ingen bock i varken 2G eller 3G så drar telefonen istället ca 40%-enheter även då påverkar inte WiFi. Något verkar hålla igång 3G hela tiden trots att datatrafiken borde gå över WiFi. Kör rootat så har samma kernel som i 1.002 även ifall jag nu har build 1.008.