Transformer frågor, skall ev. inhandlas imorgon.

Diskussion i 'ASUS' startad av Willbo, 19 jul 2011.

1. Willbo

Willbo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan. Då jag i fredags fick reda på mitt söksvar från högskolan - och tydligen skall studera distans i ett år, så har jag checkat in div. lätta datorer och tablets. Transformer är hittils det självklara valet med tanke på batteritid, mobilitet osv.

MEN! problemet är att sidan (där distanskursen sker) kräver att man använder firefox/IE.

Jag är ett stort androidfan, men av praktiska skäl funderar jag över om det går att installera windows 7 starter på den typ, är det någon som vet något om det?
    Prestandamässigt går det, men rent praktiskt då?

Vill ha den som studieverktyg/leksak då min nuvarande laptop är mer av en släpbar variant med endast någon timme batteritid..

Så, tror ni att det fungerar att installera windows 7 på transformern?

Förlåt för luddig frågeställning.

Ber även om ursäkt ifall detta går emot någon regel eller liknande.

2. slibit

slibit Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Om du vill ha Windows 7, varför inte köpa en windows7-platta?

3. gurral

gurral Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Windows kan du tyvärr glömma, då det inte kan köras på den typ av procesor som Transformern har. Däremot har jag läst tt utvecklare jobbar på en dualbootlösning med Android och Linux. Förhoppningsvis kommer det snart. På Linux kan du ju köra Firefox och andra program som OpenOffice etc.

4. Willbo

Willbo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Förälskad i konceptet att ha ett tagnentbord som även agerar docka med extra batteri i. Samt priset - och onoffs 30% rea.

5. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

Det finns ju Firefox till Android så det kanske borde kunna fungera? Om du har en länk så kan jag testa ikväll.

Det är dock inte säkert att GoogleDocs eller någon av ordbehandlarna klarar av att hantera mer avancerade dokument med referenser och fotnötter om man behöver skriva rapporter i utbildningen.

Last edited: 19 jul 2011
  6. garm

garm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Har själv funderat på att köpa en som ersättning till min nuvarande laptop. Men, kom fram till att jag inte kommer klara mig utan att behöva komplettera med en vanlig dator. Därmed faller hela konceptet med tangentbord på en surfplatta för mig. Även om jag kan få mer än ett halvt dygns batteritid.

Ta dig en ordentlig funderare på om den verkligen kommer funka för dig o dina behov.

Jag skulle rekommendera dig att köpa en billig Ion notebook, eller en snabbare om du ska pilla med bilder o film. Senare kan du ev komplettera med en vanlig surfplatta utan tangentbord.

En sak till, tänk på att om du ska jobba mkt med datorn behöver du en vettig skärmstorlek och upplösning att jobba med. Jag har jobbat mkt på en 11" och det blir jobbigt i längden när man saknar överblicken man får med en större skärm.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Last edited: 19 jul 2011
  7. tobias84

tobias84 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    149
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro
    Platta:
    Samsung galaxy tab s7
    Övrigt:
    Samsung Galaxy watch 5 pro
    Alltså man måste inte ha plattan dockad i tangentbordet hela tiden. Går att koppla loss. Så blir den mer mobil.

8. MaXMC

MaXMC Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G3
    Jag kan nästan garantera att högskolan du vill gå på som kräver IE/Firefox använder sig av Java-applets eller liknande för distansundervisning. Å då är du körd om du sitter på en Android-enhet, Firefox eller ej.

Eftersom det är på distans så behöver du ju ingen ny dator, då behöver du ju bara en stationär...

9. Willbo

Willbo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du har en poäng. Men min nuvarande har visat tendenser till att bluescreena/hänga sig vid inlämning av uppgifter. Har gått en semi-distans baserad utbildning under föregående år. Vilket visade sig gå sådär med min laptop jag kör nu. Men men, antar att det bara är att kontinuerligt spara på usb-minnen eller dyl.

Tack för all hjälp.
    Mvh Willbo.