Transformer infinity 2?

Diskussion i 'ASUS' startad av gatsten, 9 augusti 2012.

1. gatsten

gatsten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    3
    Telefon:
    One Plus 11 5G, Nexus 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    ROM:
    Original
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 (2nd)
    Hej på er,

Jag har tittat på Transformer enda sedan första modellen släpptes och velat ha en sådan. Då jag pluggar har min ekonomiska situation inte riktigt tillåtit ett sådant "lyxköp" men nu tror jag det blir av.
    Det jag saknade på tidigare modeller var en högre skärmupplösning och det har ju med Infinity rättats till.
    Skaffade nyligen en One X som även den har en Tegra 3 krets. Denna blir rejält varm och drar mycket batteri tycker jag.

Min fråga blir då som följer:
    Är det troligt att Asus släpper en ny modell med en annan krets, ex Snapdragon, under den närmsta tiden, alternativt senast framåt okt-nov? Några gissningar?:)

mvh Peter

2. CoccaBurra

CoccaBurra Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Någon ny androidplatta tror och hoppas jag inte kommer inom närmsta tiden p.g.a Infinityn nyss släppts, själv har jag inte fått min ännu ens.

Asus Tablet 600 är nog på gång skulle jag tro, den drivs också av Tegra 3 och kör Windows 8. Dockningsstationen finns som tillval även till denna, dock är upplösning lägre: 1366X768

http://www.youtube.com/watch?v=GPTRzUDXFqs

3. firetech

firetech Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Det finns en ytterligare modell av TF700 (Infinity) med 4G/LTE på gång. Den kommer inte ha Tegra 3, utan Snapdragon S4 "Krait" (för att "Tegra 3 inte är LTE-kompatibelt").

Den nuvarande modellen (som bara har WiFi) heter TF700T, där T:et står för Tegra. Den kommande modellen heter TF700KL, där KL står för Krait och LTE.