Transformer infinity 2?

Diskussion i 'ASUS' startad av gatsten, 9 augusti 2012.

1. gatsten

gatsten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    3
    Telefon:
    One Plus 11 5G, Nexus 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    ROM:
    Original
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 (2nd)
    Hej på er,

Jag har tittat på Transformer enda sedan första modellen släpptes och velat ha en sådan. Då jag pluggar har min ekonomiska situation inte riktigt tillåtit ett sådant "lyxköp" men nu tror jag det blir av.
    Det jag saknade på tidigare modeller var en högre skärmupplösning och det har ju med Infinity rättats till.
    Skaffade nyligen en One X som även den har en Tegra 3 krets. Denna blir rejält varm och drar mycket batteri tycker jag.

Min fråga blir då som följer:
    Är det troligt att Asus släpper en ny modell med en annan krets, ex Snapdragon, under den närmsta tiden, alternativt senast framåt okt-nov? Några gissningar?:)

mvh Peter

2. CoccaBurra

CoccaBurra Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Någon ny androidplatta tror och hoppas jag inte kommer inom närmsta tiden p.g.a Infinityn nyss släppts, själv har jag inte fått min ännu ens.

Asus Tablet 600 är nog på gång skulle jag tro, den drivs också av Tegra 3 och kör Windows 8. Dockningsstationen finns som tillval även till denna, dock är upplösning lägre: 1366X768

http://www.youtube.com/watch?v=GPTRzUDXFqs

3. firetech

firetech Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Det finns en ytterligare modell av TF700 (Infinity) med 4G/LTE på gång. Den kommer inte ha Tegra 3, utan Snapdragon S4 "Krait" (för att "Tegra 3 inte är LTE-kompatibelt").

Den nuvarande modellen (som bara har WiFi) heter TF700T, där T:et står för Tegra. Den kommande modellen heter TF700KL, där KL står för Krait och LTE.

Krait-chippet är ganska nytt och svårt att få tag på i stora mängder, så Asus Sverige har sagt på Facebook att de inte kommer att ta in TF700KL förrän komponentbristen är löst (ingen mening att förvärra bristen).

gatsten gillar detta.
  4. gatsten

gatsten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    3
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    ROM:
    Original
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 (2nd)
    Tack för era svar. Firetech, har du ngn aning om prestanda? Kan den tänkas vara likvärdig med Tegran? Vore ju intressant att se dess prestanda och påverkan på batteriet:)

5. firetech

firetech Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Jag har ingen aning. Det enda jag vet är att den kommer (och att jag är nöjd med min TF700T ;)). Den finns inte tillgänglig någonstans än så länge vad jag vet, möjligtvis i Asien. Då är det svårt att veta något om prestanda...

Jag har även sett beteckningen TF700KG flyta omkring, vilket isf borde vara en 3G-variant (3G-versionen av TF300 heter TF300TG).

EDIT: Enligt http://www.asuseeepad.net/blog/2012/06/4g-asus-transformer-infinity-tf700kl/ är det en Qualcomm MSM8960 dual core 1500 MHz i TF700KL.

Last edited: 9 augusti 2012
    gatsten gillar detta.
  6. gatsten

gatsten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    3
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    ROM:
    Original
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 (2nd)
    Tack. Ja, jag tror att jag också skulle vara helnöjd med den. Dösexig produkt:) Det är bara det att Infinity ju "presenterades" bara ngn tid efter Prime så det vore irriterande att köpa nu om ett intressant alternativ finns en eller två månader bort.
    Så är det i och för sig alltid med elektronikprylar men just den här gången har jag inte så bråttom;)

7. CoccaBurra

CoccaBurra Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

I recensionen av Samsung Galaxy S3 finns en del benchmark som är kört på Asus Padfone som också kör S4, där finns även HTC One X som kör Tegra 3. HTC:n har förvisso 1280 x 720 skärm och HTC Sense medan Padfonen har 960 x 540 och Vanilla Android.

https://swedroid.se/samsung-galaxy-s-iii-recension/#prestanda

gatsten gillar detta.
  8. gatsten

gatsten Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    3
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    3
    Telefon:
    ROM:
    Original
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 (2nd)
    Tack CoccaBurra,
    Jag var lite inne på detta i en annan post här på forumet. Jag gjorde min jämförelse mellan One X och One S. I din var ju skillnaden än större. Kanske man borde avvakta lite men det känns ju lite småsurt. Infinity har ju precis släppts...