Problem: Transformer Prime laddar inte!!!

Diskussion i 'ASUS' startad av Trastan, 4 apr 2012.

  1. Trastan

    Trastan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Nu är det så att min transformer Prime inte vill starta längre. Jag råkade ladda ur den en gång sedan satte jag den på laddning. Nu 1 dag senare vill den inte längre starta utan när jag trycker på power knappen så durrar den tilll, sedan visas ett batteri med rött i botten och sedan dör den. Jag har bytt vägguttag osv.

    Någon som har en aning? Är det reklamation som gäller eller?
     
  2. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 959
    Mottagna gillanden:
    7 956
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Hur länge har du laddat den? Testat med en annan laddare (om du har möjlighet med det)?

    Sent from my HTC One X using Tapatalk
     
  3. Andreas527

    Andreas527 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    685
    Mottagna gillanden:
    170

    MINA ENHETER

    Har du tur så är det bara laddaren som pajjat. En laddare har gått sönder för mig och det är även fler som laddarna pajjat för.

    Har du en annan USB laddare att testa med eller anslut den till datorn och låt den ligga över natten och ladda. Ansluter du den till datorn,mobil laddare så låt den ligga orörd över natten så att du får in nägra % ström.

    Prime laddas egentligen ordentlgt om man har minst 11v. En modil laddare ger bara runt 5v. Så inte säkert att du får i den någon ström. Men har du tur så får du i lite grann så du kan pröva att starta den.

    Asus Prime & Tapatalk
     
  4. Cornflakes

    Cornflakes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Detta hände för en polares Tf 101, han fick ladda den via usb 2 i nått dygn eller 2 innan han fick liv i den. Laddströmen från en "vanlig" laddare är sjukt låg i jämförelse.
    Men så fort han fick in runt 10% eller nått sånt så tog den laddning från orginal laddaren igen. Tror han följde nån XDA guide
     
  5. Gordon_

    Gordon_ Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hände i farsans Prime också. Inet förklarade den Doa och gav en ny. Kändes lite onödigt med tanke på att det var laddaren som var knasig, i och med att man fick vänta i flera veckor på en ny :/
     
  6. Nad

    Nad Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    38
    Telefon:
    Samung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samung Galaxy S7
    Telefon 2:
    iPhone 6s [jobb]
    Platta:
    Tab Pro
    ROM:
    Cyanogen
    Var får man tag på en laddare med sånt flås? Jag har testat alla mina andra laddare (7st) samt dator och Primen laddar bara med den medföjlande.