Transparant lockscreen

Diskussion i 'Frågor och support' startad av damagee, 6 jun 2010.

1. damagee

damagee Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Jag snubblade över över UK/USA tråd på nätet där man kan modifiera sin lockscreen så den blir transparant och således behöver man inte låsa upp telefonen för att se sin hemskärm... dock så tror jag om jag förstod rätt så måste man roota nallen för det och jag önskar inte att göra det...
    Nån som vet om det finns nån app eller på något annat sätt man kan göra för att få en transparant lockscreen utan att behöva låsa upp telefonen... bara genom att trycka på on/off knappen ska man kunna se igenom lockscreen och då se hemskärmen!?!?

Samt är det nån som vet om man kan ta bort sin lockscreen och bara använda patternlock? Jag vet att dom har olika syfte men jag anser att bara pattern lock behövs??? 2 lås ej nödvändigt i mitt tycke...

2. Feral

Feral Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag skulle också vilja veta hur man bara har patternlock samt om det finns någon app så att man kan få kod istället för patternlock, tjejen har knäckt min patternlock varje gång, det är bara att kolla på skärmen i vinkel så ser man hur man dragit fingret :-/

3. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

http://www.androlib.com/android.application.mo-clearlock-ipBp.aspx

4. goa200

goa200 Baby Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    162

MINA ENHETER

5. raddical

raddical Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

6. Anwar93

Anwar93 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Finns ännu en app som heter No Lock... sök på Market så kommer den nog upp. Just testat den på min Desire, och den funkade perfekt!