Problem: Trasig bildskärm och vill bara &¤¤5& Googles hjälpsida....

Diskussion i 'Google Pixel 7 Pro & Pixel 7' startad av Salvion, 14 apr 2023.

  1. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 953
    Mottagna gillanden:
    1 349
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 10 pro XL 512 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 10 pro XL 512 GB
    Info:
    Färg: Moonstone
    Så min Pixel 7 pro började tokstrula idag...

    Skärmen vill inte tändas varken när man tar på den eller ansiktsupplåsning eller när man trycker på tex powerknappen.
    När jag trycker på knapparna lite hur som helst för att försöka slå av och på den hör jag ljuden från telefonen men inget händer, var 5 tryck blinkar skärmen till snabbt grönt....
    Efter några minuter ger jag upp då jag inte får något att hända och stoppar ner telefonen i fickan, 5 min senare i frustration tar jag upp den och då funkar den som inget hade hänt.
    (har också tagit av och på skalet som köpts från Google Store, Case mate om det trycker på skären någonstans och stör utan att lyckas)

    Så håller telefonen på av och till

    Några gånger då den fungerar flimrar skärmen tydligt.

    Hemma efter en hel dag borta försöker jag att undersöka hur man gör en garanti reklamation hos google och det är utan minsta tvekan den absolut sämsta sida jag någonsin använt, när jag långt om länge hittar 2 knappar för chat och telefon finns ingen tillgänglig denna tid (10 min sedan)

    Stressnivån är hög idag när en sådan viktig pryl strular....jävlar vad arg jag är :mad:
     
  2. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 902
    Mottagna gillanden:
    5 800
    Telefon:
    iPhone 17 Pro Max | Pixel 10 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 17 Pro Max | Pixel 10 Pro
    Verkar inte helt ovanligt att skärmen lägger av.
    Köpte du den direkt från Google?
     
  3. Droid_301

    Droid_301 Guest

    Var har du läst att det är vanligt att skärmen lägger av?
     
    MultiMan och Donadoni gillar detta.
  4. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 953
    Mottagna gillanden:
    1 349
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 10 pro XL 512 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 10 pro XL 512 GB
    Info:
    Färg: Moonstone
    Ja den köptes direkt ifrån Google.

    Jag har iofs inte kollat men inte hört något om trasiga skärmar.
     
  5. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 902
    Mottagna gillanden:
    5 800
    Telefon:
    iPhone 17 Pro Max | Pixel 10 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 17 Pro Max | Pixel 10 Pro
    Flera inlägg om det på Reddit men även andra teknikforum. Verkar endast gälla Pro-modellen.
     
  6. eastbound

    eastbound Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    3 180
    Mottagna gillanden:
    3 475

    MINA ENHETER

    Om det är vanligt borde det dykt upp ett flertal fall här på swedroid?
     
    Gorgeous, katho och MultiMan gillar detta.
  7. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 902
    Mottagna gillanden:
    5 800
    Telefon:
    iPhone 17 Pro Max | Pixel 10 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 17 Pro Max | Pixel 10 Pro
    Vet inte hur utbrett det är men har sett oroväckande många inlägg om det på sistone. Google/ifixit verkar byta ut moderkortet i vissa fall och displayen i andra. Förhoppningsvis inget vi behöver oroa oss för.
     
    eastbound gillar detta.
  8. N6290

    N6290 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    4 140
    Mottagna gillanden:
    2 088

    MINA ENHETER

    Jobbigt problem.

    Om jag klickar in på Google Store, väljer supportfliken och gör några val, så slussas jag till slut vidare till "Pixel Phone support". Som du säger, på svenska finns det inga val tillgängliga vid denna tidpunkt. Jag antar att de öppnar imorgon igen. På engelska finns dock två val tillgängliga dygnet om, att bli uppringd eller att chatta. Jag vet inte om du känner dig bekväm med det, men chatta på engelska vore ju en möjlighet, dock kanske du får bättre hjälp om hur du skickar in telefonen och såna landsspecifika saker, om du pratar med någon på svenska imorgon.
     
    Kristy gillar detta.
  9. MultiMan

    MultiMan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2016
    Inlägg:
    1 070
    Mottagna gillanden:
    1 768
    Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop, Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Poco X3 pro
    Platta:
    Huawei M5 4G
    Kan du länka till alla dessa inlägg, det vore uppskattat.

    Det är trots allt du som påstår en sak, men som ingen verkar känna till.

    Tack på förhand.
     
  10. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 902
    Mottagna gillanden:
    5 800
    Telefon:
    iPhone 17 Pro Max | Pixel 10 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 17 Pro Max | Pixel 10 Pro
    Jag beskriver bara en bild jag fått efter att ha spenderat mycket tid på olika forum och tycker inte det är någonting jag behöver backa upp.

    Men här finns lite olika exempel:
    https://www.google.com/search?q=pix...i30j69i60l3.5250j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8


    View: https://www.reddit.com/r/GooglePixel/comments/10nc4qe/psa_pixel_7_pro_oled_failings_on_this_sub/


    Vissa nämner sina problem i olika sammanhang utan att skapa en ny tråd.

    En teori är att det beror på överhettning och då vi inte har så varmt i Sverige ännu kanske problemet inte är så vanligt här.
     
  11. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 693
    Mottagna gillanden:
    4 347

    MINA ENHETER

    Inte så troligt, är i ett land där det är 40 grader i skuggan. Har varit ute och filmat/fotat 4-6 timmar varje dag senaste 3 dagarna.

    Telefonen fungerar lika bra som i -20 i Sverige.
     
    MultiMan och Kristy gillar detta.
  12. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 953
    Mottagna gillanden:
    1 349
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 10 pro XL 512 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 10 pro XL 512 GB
    Info:
    Färg: Moonstone
    Det skall bli mycket intressant att se hur Google hanterar ärendet när jag får fatt på dom, även om jag är djupt insyltad i Google träsket måste jag säga att min "bästa" service upplevelse av mobil var en Iphone med sprucket glas, bokade tid i butik via app (Täby Apple Store) kom dit dom väntade och tog emot mig i dörren och tog alla uppgifter sedan sa dom kom tillbaka om 1,5 tim så är den klar, jag åt lunch i centrum och telefonen var klar efter 50 min och jag betalade och gick därifrån...makalöst!
    (men jag är ändå inte riktigt en Apple snubbe)

    Söker ny kontakt med kundtjänst på måndag, räknar med 1-2 veckor att vara utan telefon
     
    Mr. Ofi och Kristy gillar detta.
  13. Buzz

    Buzz Android Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    5 025
    Mottagna gillanden:
    2 286

    MINA ENHETER

    Drygt 2 veckor tog det med min Pixel 5 i höstas, se Garanti i SE?
     
    katho gillar detta.
  14. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 953
    Mottagna gillanden:
    1 349
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 10 pro XL 512 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 10 pro XL 512 GB
    Info:
    Färg: Moonstone
    *Uppdatering*

    Då har jag fått fatt på Google support
    Dom ringde upp efter drygt 2 min vilket får sägas var snabbt.

    Beskriver problemet
    "skärmen helt död/ingen respons från släkt" händer ibland inte alltid
    "grönaktig ton på allt" när den fungerar och kanske 25% av tiden som den beter sig normalt
    "skärm flimrar" ibland mer sällan.
    Och just nu fungerar den utan problem...
    Berättar att jag från dag 1 haft deras CaseMate fodral på.

    Jag har burit/hanterat telefonen extremt försiktigt sedan detta (fredags förra veckan)

    Supporten lyssnar och ber mig vänta så skall han återkomma när han frågat någon annan.
    Han återkommer och berättar att jodå detta problem har blivit mer vanligt på senare tid...han säger inget mer men verkar inte vara helt överraskad.

    Hans första misstanke är uppbyggd statisk elektricitet, han ber mig börja med att inte ha fodralet på under en tid samt stänga av telefonen helt och låta den vara av 1-2 ggr/dag i 20-30 min.

    Fungerar inte ovan så är det fabriksåterställning som gäller "som en sista utväg"

    Inte förrän vi är nästan klara nämner han utbyte/reparation och då måste han bumpa ärendet till högre ort.

    Jag säger att jag inte tror på statisk elektricitet eller fabriksåterställning men att jag inser att vi måste starta där...

    Får ett ärendenummer om jag behöver återkomma.

    Inte vad jag hoppats på direkt, det enda som jag tror KAN ha effekt är en fabriksåterställning men det suger ju för att logga in på alla appar och aktivera allt igen tar mer tid än jag vill tänka på....:ehm:
     
    psp123 och Kristy gillar detta.
  15. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 953
    Mottagna gillanden:
    1 349
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 10 pro XL 512 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 10 pro XL 512 GB
    Info:
    Färg: Moonstone
    *Uppdatering*
    Fått igång pixel 4xl med fysiskt simkort som Telenor fixade i ett nafs kostnadsfritt i butik, så även om det inte är en jättegrej kändes det bra.(samtidigt avaktiverades e-sim i min pixel7)

    Kommer hem och söker Google kl 17:25 men telefonsupporten har bara öppet till kl 18:00.....dom är en centraleuropeisktidszon eller nått så det blir chat som jag hatar.
    ärende numret hjälper inget står bara att jag skall fabriks återställa telefonen, vilket inte stämmer, det var steg 2 efter att kollat om det var statisk elektricitet, steg 2 var fabriksåterställning.

    När jag idag skulle återställa den då var skärmen helt död, på hela dagen fick jag ingen fart i den och därför ringde jag supporten.

    Snubbe jag talade med nu kunde inte fatta ett beslut om reparation, om ca 12 timmar får jag besked...
     
  16. darkshippo

    darkshippo Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    2 304
    Mottagna gillanden:
    1 214
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020 64 GB
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad 11 M1
    Verkar inte vara en höjdare. Men återställning är ju standard, men det är drygt som bara den när man bara har en telefon.
     
  17. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 953
    Mottagna gillanden:
    1 349
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 10 pro XL 512 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 10 pro XL 512 GB
    Info:
    Färg: Moonstone
    Någon som vet om jag kan och i så fall hur jag stänger av min P7? telefonen är ju igång men skärmen är helt svart nu.

    och kanske loggar ut den från Google? det plingar ju av och till i den, antar att den är inkopplad på Wifi
     
  18. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 902
    Mottagna gillanden:
    5 800
    Telefon:
    iPhone 17 Pro Max | Pixel 10 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 17 Pro Max | Pixel 10 Pro
    Håll inne Power och Volym Ner i ~30 sekunder. Du hamnar då i Fastboot.
    Tryck därefter in Volym Upp en gång. Sedan Power.

    Testade precis på min och det fungerade.
     
    katho, Kristy, Salvion och 1 annan gillar detta.
  19. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 953
    Mottagna gillanden:
    1 349
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 10 pro XL 512 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 10 pro XL 512 GB
    Info:
    Färg: Moonstone
    Jag försökte och när det gått en stund blinkade skärmen till, antog då att jag skulle tryck volym upp och sedan power och DÅ fick jag en vibration...antar att det funkade.

    Grymt tips tack! :)
     
    chraist och psp123 gillar detta.
  20. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 953
    Mottagna gillanden:
    1 349
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 10 pro XL 512 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 10 pro XL 512 GB
    Info:
    Färg: Moonstone
    *Liten uppdatering*
    Inte så mycket händer från Googles sida, jag lackade ur i ett mejl häromdagen då det hela tiden är nya "handläggare" och dom ber mig läsa tipslänkar för att se om det löser problemet OCH dom har ju då helt klart inte läst mitt svar på att skärmen är 100% död, så jag kan inte prova massa inställningar och ändringar.

    Det senaste svaret igår är
    "Vi har skickat informationen till specialisterna och återkommer till dig så fort vi har fått svar, tack för ditt tålamod."

    Om någon undrar varför jag inte ringer beror det på att jag jobbar sådana tider (07-19) att dom antingen inte har öppet eller redan har stängt)
    Så allt får skötas via mejl.

    Min beskrivning av Google supportteam är väll, stort företag med noll engagemang och/eller känsla för olika kunders olika problem

    Jag tror väll att problemet kommer att lösas nån gång, men fort går det inte.
     
    Mr. Ofi, Kristy och psp123 gillar detta.