Trasig blade igen :(

Diskussion i 'Blade' startad av Coolz0r, 24 feb 2011.

1. Coolz0r

Coolz0r Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

:cry: displayen har slutat fungera efter en utekväll, ca 1/3 av skärmen fungerar och om man trycker uppe i högra hörnet på plasten så kommer det tillbaka till 2/3 av skärmen ungefär. Verkar inte varit någon vätska som kommit in utan mest trolig en smäll som den fått, några tips eller bara att köpa en ny?

Edit: touch fungerar över hela skärmen

Edit2: HUr får man bort själva kretsplattan ovanför där batteriet sitter
    känns som att jag missat en skruv

Last edited: 24 feb 2011
  2. MaXmeOliver

MaXmeOliver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Troligtvis är din skärm spräckt, men digitizern som gör att touchen fungerar är hel. Skicka in, eller har du brutit garantin nu? Kolla om du kan hitta en ny skärm.

3. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Du kanske kan få lite tips härifrån: http://techblog.gr/mobile/zte-blade-teardown-greek-commentrary-9485/

Coolz0r gillar detta.
  4. Coolz0r

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Mycket troligt att garantin är bruten, öppnade lite för att vara säker på att det inte var någon vätska i den =/. Har kollat lite snabbt men några skärmar verkar inte vara det lättaste att få tag i

5. sir_honk

sir_honk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Du kan säkert beställa en från anovo. Bäställde själv en ny batterilucka från dom efter en fallolycka med sprucket kameraglas som resultat. Mycket bra service hade dom måste jag säga!

6. Coolz0r

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hittade ingen via shoppen men slängde iväg ett mejl och frågade :) Vad händer om man prövar att skicka in den som garantiärende, jag måste ju själv få valet om jag vill betala för en reperation utanför garantin eller?

Fick svar från Anovo nu:
    Tyvärr har vi inte reservdelar att sälja till ZTE då vi inte äger produkten, jag vet inte vem som säljer heller.

Sir_honk är det en batterilucka till en blade som du skickat efter från dom?

Last edited: 25 feb 2011
  7. sir_honk

sir_honk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Japp, det va till Bladen. Skickade mail direkt till gävle. Fick den på posten dagen efter. Ring annars ZTE Sweden och pressa dom, så de någon gång kan fatta att det inte går att sälja telefoner utan att ha reservdelar. Vilket verkar va problemet. Snackade även med ZTE China som såg mycket alvarligt på att man inte kunde köpa reservdelar, men det löste som sagt sig när jag skickade ett mail direkt till Anovo i gävle. Handlar nog om att hitta rätt person, s¨går allt att lösa. Annars vet jag att man kan lämna in sin telefon på Telia för "icke" garantiärende, men han som jag pratade med sa att de oftast kommer fram till att det blir billigare att byta ut hela telefonen, och då har man redan betalt 300lr för att dom skall göra den bedömningen.