Problem: Trasig bumper - hjälp!

Discussion in 'Galaxy S3 - Allmänt' started by Jaos, Sep 10, 2012.

1. Jaos

Jaos Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Hade den extrema oturen att min telefon föll ur sitt case när jag skulle lysa med skärmen efter att ha tagit upp den ur fickan häromdan. Jag är förvisso glad över att det inte något dyrt, t.ex. skärmen, som gick sönder, men det grämer mig något otroligt. Det som fick ta stryk är egentligen bara själva ramen runt telefonen. Någon som vet hur jag ska gå tillväga för att byta denne, och vad det kan kosta på? Kontaktade Samsung, men de gav mig egentligen inget riktigt svar mer än att jag var betalningsskyldig, och skrev något service center att kontakta, som jag inte har någon aning om hur jag kommer åt. För övrigt bor jag heller inte i någon stor stad så som Stockholm, där det finns en hel del att komma åt när det gäller det mesta, utan jag bor närmare Växjö i södra Sverige.

2. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    Du kan ju kolla med www.mytrendyphone.se dom har de mesta. Även ebay lär de finns reservdelar på. Fast bara så du vet så lär de bryta garantin om du försöker byta frontplasten själv. De är inte lätt heller. Jag tror du måste montera ut precis allt.

Om du inte hittar en ny front till ett vettigt pris kan du ju alltid köpa ett case som täcker över kanterna. Exempelvis Case-mate Tough som förövrigt är jävligt skönt att greppa luren med.

3. Jaos

Jaos Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja, okej, tack så mycket! Söker egentligen ett ställe där jag kan fixa denna skada, och även pris för vad det kan tänkas kosta. Bor ju som sagt inte i Stockholm så undrade egentligen om någon vet vart jag kan skicka den eller någonting i Växjö! :)

4. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Jag håller på och undersöker lite för dig.

Kolla in http://www.ifon.se/208-galaxy-s3 dom har verkstäder runt om landet verkar det som. Kolla om dom även byter plastfronten.

Tycker också du ska kolla med affären där du köpt din telefon vad dom säger. Dom anlitar nog Anovo och kan koppla dig till verkstaden eller ge dig rätt nummer så du kan ringa och fråga vad de skulle kosta.

Även Deltaservice(CR-service) i Malmö har fått bra betyg av tidigare kunder enligt vårt forum.

Nu orkar jag inte kolla mera. Nu har du lite att gå på iaf :)

Last edited: Sep 10, 2012
  5. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Ska du byta ramen runt om tel så måste du byta hela metall ramen som skärmen och allt annat sitter på då det är ihopsatta som en hel del vad jag har förstått det som. Så kan du alltså inte enbart byta den yttre synliga ramen!

Last edited: Sep 10, 2012
  6. uloxh

uloxh Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Är inte riktigt säker på att detta men tror att service-verkstaden Samsung pratade om är Delta-Service som är deras service-verkstad, när det gäller DOAs iaf. Du bör nog kontaka butiken du köpte telefonen från och kolla så inte dem har någon verkstad som de skickar till, det gjorde jag angående DOA, halebop som jag köpte telefonen ifrån har ingen egen service-verkstad så jag blev ombedd att skicka telefonen till CR-Service (Delta-Service) i Kalmar, Propellervägen 37 tror jag det var.

Kan dock varna dig om att det kan ta väldigt lång tid att få tillbaka den isåfall, jag skickade min som DOA dit den 13/8, dom fick den den 14/8 och den 29/8 var den klar, fick infon från verkstaden att den skulle krediteras/bytas ut mot nytt sales-kit. Ringde Samsung den 3/9 och frågade om de skulle skicka någon ny, skulle återkomma dagen efter och då sa dem att verkstaden hade skickat telefonen till dem och att de skulle undersöka ärendet och att det skulle ta 2veckor till, har jag inte telefonen nästa vecka så ska Samsung få höra det, big time!
    Förstår inte riktigt varför de inte litar på sin service-verkstad, har de tagit beslut om att kunden ska få en ny telefon så borde de väl bara kunna skicka en!

Så om skadan i metallramen är något du inte stör dig på speciellt mycket så skulle jag strunta i det, köpa en bumper (skydd) eller något slags skal och bara dölja skadan, för jag antar att du inte är speciellt sugen på att vänta i en månad på att få den lagad :)

Jaos likes this.