Trasig Defy?

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av TePe, 31 maj 2011.

1. TePe

TePe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Detta är min första Android/smartphone. Ej rootad/flashad eller rörd på liknande vis och har inte haft några egentliga problem med den tidigare.

Min nästan en månad gamla nordiska Defy kraschade/låste sig häromdagen när jag surfade på Trafikverkets sida med Firefox. Plockade ur batteriet för att starta om den (första gången jag behövt göra det) och sen dess får jag inte igång den! Kommer bara till den första Motorola-loggan (vitt M i röd cirkel) sen fastnar den där och det händer inget mer.

Gå in i Recovery-menyn genom att hålla in Volym ner-knappen när man startar mobilen kanske du säger då. Tyvärr går inte det heller. Håller jag in Vol-knappen startar den inte alls. Tror jag provat de flesta varianter för att komma åt den menyn nu...

Bootloader-menyn kan jag dock komma in i genom att hålla in Volym upp vid start. Testade därför att flasha om den med original-ROMen (2.2 Nordic) med hjälp av RSD Lite vilket ser ut att gå bra men när den startar om efter flashningen är det fortfarande samma fel.

Tänkte därför nu höra om det är någon som har något bra tips innan jag ger upp och skickar in den till Anovo? Googlat runt lite och har hittat några på XDA-devs forum som tycks ha liknande problem men de flesta kommer åtminstone in i recovery-menyn.

/Tobias

2. exionen

exionen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s
    Telefon 2:
    Xiaomi RedMi Note 3 SE
    Telefon 3:
    Microsoft Lumia 550
    Platta:
    Ipad air
    Felet, eller hur man nu ska anse om det, är att flashning på Defy återställer inte telefonen utan den behåller allt som var installerat, det enda den gör är byter ut androids systemmappar och dyligt. En factory reset kanske skulle lösa problemet, men det är ju kört ifall du inte ens kan starta upp den i recovery. Jag skulle nog tro att Anovo, gud vare med dig, är din räddning...

3. TePe

TePe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Då är den på väg tillbaka från Anovo. Står i statusen att den startade utan problem hos dem och att det där felet kan uppstå om man har ett trasigt minneskort vilket jag köper. Men jag försökte då få igång den med allt från inget till två olika minneskort just för att jag misstänkte att kortet kunde ha med saken att göra.

Blir spännande att se om den går igång när jag får tillbaka den på fredag då...

4. TePe

TePe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Då var den tillbaka från Anovo och startade direkt hur fint som helst både med och utan samma minneskort som tidigare...

Just nu är det enda jag kan tänka mig att någonting blivit nollställt när den varit strömlös en längre period från det att jag skickade in den till att teknikern på Anovo startade den (cirka 8-9 dagar). Innan jag skickade in den testade jag bara att ha den strömlös i nåt enstaka dygn.

Jaja, förhoppningsvis händer det inte igen då telefonen varit saknad dessa veckor den varit borta.

5. Tiny Turtle

Tiny Turtle Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Vad gick notan på för lurens lilla utflykt?

6. TePe

TePe Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

"Att betala: 0,00", inklusive gratis frakt i båda riktningarna :)