Hej
Jag köpte min transformer och fick sen dockan i present, och den har funkat finfint några dagar och gjort användandet till en fröjd (och dessutom ser snygg ut) men nu har nått hänt med den, laddade hela natten efter att den börjat blinka och när jag sen drog ur laddsladden och satte i paden i dockan så började det blinka rött/orange hela tiden och inga knappar fungerar. Tidigare fungerade musen, men inga knappar, men när jag testade nu så funkade inte ens musen.
Paden reagerar på dockan och säger att den är dockad och den laddar även paden om man har strömen i på dockan. Men det blinkar bara rött/orange hela tiden med samma intervall. Gäller även när jag bara laddar enbart dockan utan transformern ikopplad.
Är den kaputt eller finns det nån resetfunktion?
--edit--
Nu kan jag konstatera att den verkligen inte funkar som den ska, efter ytterligare försök att få lite liv i tangentbordet övervakat med dual battery widget så kunde jag konstatera att den enbart agerar som laddare när jag kopplar in strömen och inte så mycket mer, musen fungerade dock igen. Men när jag stod och övervakat laddningen ett par minuter och insåg att den går inte över 0%, så drog jag ur sladden som vanligt och kände att tangentbordet är glödhet både på metallen och på baksidan och när jag provade att lukta på tangentbordet så luktar det "kabelbrand"
Tur att jag tröttnade på att se den ladda och drog ur sladden istället för att lägga mig, kunde nog blivit lite jobbigt om jag satt den på laddning i hopp om att den ska ladda under natten. Frågan är om det är fler dockor drabbade eller löper risk att få samma problem. Serienumret börjar på B70 iaf.
Last edited: 28 juli 2011