Problem: Trasig hemknapp. Tips på hur fixa sökes

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av crimzon, 18 aug 2011.

1. crimzon

crimzon Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej. Jag har ett problem. Min hemknapp på S2an är död. Rätt säker på att det var en utspilld rom och cola jag såg flyta runt på skärmen..

Dagen efter fungerade knappen fortfarande men "klicket" i den var borta och det var segt som sirap. Efter ytterligare någon dag slutade knappen fungera helt och hållet men telefonen i övrigt funkar hur bra som helst.

Så jag undrar om det är någon som har varit med om samma sak eller har bra tips på hur man kan lösa detta. Finns det någon elektronikspray man vågar spruta in? Vågar man plocka isär och göra rent? Eller är det bara att lämna in och vad kan det tänkas kosta? För verkstaden lär ju se att det är en fuktskada så någon garanti får jag nog det inte på.

Tacksam för lite hjälp.

2. handkerchief

handkerchief Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

in med den i ugnen på 35-40 grader i ca 8 timmar så ska du få se på underverk! glöm inte att ta ut batteriet sim och minneskortet

Rasdroid gillar detta.
  3. Chilaq

Chilaq Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

4. Bmsone

Bmsone Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    112
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10 Plus 512GB
    Om du sprutar elektronikspray, spraya inte på skärmen, har gjort det på äldre telefoner, de blir alldeles konstiga, ser ut som medlet ligger mellan glaset och skärmen och det går inte bort.