Fråga: Trasig Micro-USB

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av John1887, 10 okt 2012.

1. John1887

John1887 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mitt Micro-USB har glappat ett tag och för någon dag sen var det helt dött. Igår när jag kollade lite närmre såg jag att det var en otroligt liten guldfärgad metallbit som lossnat från den lilla plattas som sticker upp i mitten av uttaget. Detta innebär ju att jag kommer bli tvungen att skicka in den på reparation då jag inte är speciellt bra på att pilla och mixtra med mobiler och därmed inte kan byta uttaget själv.

Det allra största problemet är att telefonen är rootad. Tror ni att det finns risk att de upptäcker och skyller på detta när de undersöker den. Har tecknat Telenor Försäkring som ska täcka alla skador. Finns det någon risk att den inte gäller på en fysisk skada som denna trots att rootningen inte påverkar hårdvaran överhuvudtaget. Har kollat runt med kundservicen men ingen verkar ha koll på detta och jag vill gärna inte snacka för mycket med dem om att den är rootad.

Blev långt och rörigt men jag hoppas ni förstår min oro och vad jag undrar om. Vad kan det kosta som mest om jag har riktig otur. Hur dyrt/svårt är det att byta det själv ?

Tack på förhand!
    John

2. bihslk

bihslk Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    124
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11
    ROM:
    IOS 13.1
    Det ska absolut inte spela roll. USB kontakten har inget med ROOT att göra det borde de förstå. Isåfall om de märker det borde man täckna en ROOT försäkring också nästa gång man köper mobil hahah.

Nä men de ska absolut inte klaga på att den är rootad. Det är själva hårdvaran det är fel på KÄNT av Samsung. Deras micro USB är kass och är välkänt. Så skicka in den bara

3. brobjo

brobjo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47

MINA ENHETER

Last edited: 10 okt 2012
  4. John1887

John1887 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lämnade in den idag och hoppas nu på att det ska gå snabbt och smidigt och att jag slipper krångla. För jag kommer inte betala ett öre utöver eventuell självrisk för detta. Fick för övrigt en kass lånetelefon :(