Trasig proximity sensor

Diskussion i 'Desire HD' startad av PatricF, 11 apr 2011.

1. PatricF

PatricF Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Tjenare!

Jag har kört CM7 nightly och RC ett tag nu men idag så flashade jag stable CM7.
    Ett problem jag alltid har haft är att proximity sensorn inte fungerar som den ska men jag har läst att det beror på något mjukvarufel som bara är fixat i stock rom så jag tänkte att det kanske löser sig när stable kommer, MEN jag har samma fel fortfarande.

Jag har också testat att köra DHD Proximity Recalibrator by leppie utan något resultat.. Sensorn verkar alltså stendöd. När jag kör Recalibrator så trycker jag på Start och då står det "FAR" vad jag än gör, hur jag än vrider och vänder på inställningarna eller om jag täcker för sensorn, Ingenting händer.

Jag blev lite trött på detta så jag restorade till Stock ROM som jag hade en nandroid backup på sedan i början av december men där fungerar den inte heller.. tyckte det var väldigt lustigt men man borde kanske testa med en nyare version och se om det fungerar? Vart kan jag hitta den nyaste Stock ROM isåfall? Helst en Full ROM, alltså inte en uppdatering så man slipper sitta och flasha om 5 gånger.

Felet är att när jag t.ex ringer så vägrar telefonen stänga av skärmen och man kommer åt parkera/lägga på Hela tiden, det går dock att trycka på powerknappen för att stänga av displayen men det känns lite drygt i slutändan att behöva göra det varje gång.

Är det någon annan som har samma problem och lyckats fixa det? Eller måste jag skicka in den på lagning?

Tack,
    -PatricF

2. Karl Birgander

Karl Birgander Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Du är inte ensam... har samma problem...