Problem: Trasig Sg3 4G?

Diskussion i 'Galaxy S3 LTE' startad av Samsung4G, 17 jan 2013.

1. Samsung4G

Samsung4G Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej kära medmänniskor.

Det är så att jag har ett problem med min S3a som jag stör mig på väldigt mycket, det är nämligen batteriet. I början trodde jag att batteriet tog slut snabbt pga att man i början använde den väldigt mycket men nu på senare tid har det bara blivit sämre.

Dem dagar jag använder telefonen lite, när jag säger lite menar jag typ spel 20 min på bussen, checka Facebook samt Instagram i skolan och lite sms. På sånna dagar är mitt batteri i stort sett slut efter 6 timmar. Det är nämligen 15% batteri kvar. Idag ville jag dock testa min lur. Den laddade hela natten och jag tog ur laddaren 8.30. Idag skulle jag inte spela spel, smsa och inte göra något. Nu 11 timmar senare har jag 5% batteri kvar.
    Jag går in på batterianvändning och ser detta:
    Skärm 44% ca 1 timme aktiv.
    Android System 18%
    Batteriviloläge 10%.

En ny telefon som jag endast haft i två månader ska klara av bättre. Jag har i stort sett inte använt luren något idag och har bara 5% kvar. Min förra lur Iphone 3GS kunde jag spela spel och göra allt som kan göras och sedan ha 5% när jag går o lägger mig runt 23-00.

Värt att nämna är att jag inte inloggad på latitude, stängt av platstjänster, GPS och alla andra Google saker. Jag har på lägsta skärmstyrka. Lägsta skärmtimeout och har alltid på energisparläge. Jag håller alltid in i hemknappen och stänger av alla program samt att jag alltid raderar programen som drar i ramen.

En SG3 ska kunna klara av detta betydligt bättre. Så jag undrar nu hur era telefoner är och vad jag ska göra. Är detta vanligt för SG3 4G? Tycker ni jag bör lämna in den? Är den trasig? Vilka andra åtgärder finns det för att lösa problemet?

Varken mobildata, WiFi eller andra program har varit påslaget idag.
    Jag är less på detta nu och behöver er hjälp, hoppas ni förstår mig och ger respons.

Har Android 4.1.1

Tack. :)

Last edited: 17 jan 2013
  2. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4 131
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Det låter ju onekligen helt galet. Har du provat en fabriksåterställning? Annars gör så. När du gjort det, ta hem Betterbatterystats från Play och kolla om du ser nått intressant.
    För att jämföra, är jag hemma så har jag ca 60% kvar efter dagen oavsett om jag kör på wifi eller 4G på. Stänger inte av nått och kör med automatisk skärmstyrka.
    Men är jag på jobbet med sämre 4G mottagning så går det mer batteri.

3. ronson

ronson Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Av just den anledningen sände jag in min telefon på service innan jul. Nu är den åter på service för att jag efter service inte kunde ansluta till 4G...

4. pbk90

pbk90 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

har samma problem med min 4g. Efter en skoldag är den nästan död! och jag har knappt haft mobilen en månad...

på min står det
    Skärm :32%
    android system 15% osv osv

Berätta gärna vad du gjort om de blir bättre