Problem: Trasig sidoknapp

Diskussion i 'Xperia V' startad av Hysteria90, 5 feb 2014.

1. Hysteria90

Hysteria90 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Powerknappen på min Sony V har lagt av att fungera, telefonen startar istället av sig själv när man sätter i batteriet och det enda sättet att få av/på skärmen är att låta den hamna i viloläge/sätta i laddaren.

Känns som att man borde kunna ändra om powerknappens funktion till den knappen man sänker på tex?

Förstår att jag säkert får roota telefonen osv men det är inga problem. Nån som vet hur man gör eller kan länka till någon annan tråd? Jag har sökt med hittar inget.

Mkt tacksam för svar!

2. Hysteria90

Hysteria90 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Verkligen ingen som vet hur jag kan lösa mitt problem? Alla idéer och förslag välkomnas!

3. MissCash

MissCash Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3c
    Prova WidgetLocker (gratis låsskärmsapp). Där finns en inställning som gör att man kan väcka skärmen via volymknapparna, funkar för mig i alla fall! Väldigt behändigt även med en fungerande powerknapp eftersom den är så liten. Har iofs en rootad lur, men jag tror inte att det ska spela någon roll i detta fall. Inställingen hittar du under Inställningar > Knappar & inmatning > Snabbväckningsläge.

Att få telefonen att starta och stängas av utan powerknappen verkar dock vara mycket svårare. Kanske funkar på något sätt med root, men jag vet inte om något. En lösning kan ju såklart vara att låta bli att stänga av telefonen. Jag stänger i princip aldrig av min, kör flygplansläge när då och då när det behövs bara. Annars lär det väl inte kosta mer än några hundra att skicka in den någonstans och få knappen lagad?

Last edited: 13 feb 2014