Trasig skärm - föra över bilder.

Diskussion i 'Galaxy S10' startad av Eifan, 2 okt 2023.

1. Eifan

Eifan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Tjenare! Ny här på forumet. Vill veta om det finns nått sätt att föra över bilder&videos till min dator. Skärmen är helt trasig, det går inte att se eller navigera. Har kollat lite på nätet där det rekomenderas att aktivera mtp för enklast överföring. Men jag kan ju inte som sagt. Har någon vänlig själ här nått bra sätt? Jag har en mac.

2. pirum

pirum Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    210
    Operatör:
    Comviq, Halebop
    Telefon:
    Galaxy S21

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq, Halebop
    Telefon:
    Galaxy S21
    Telefon 2:
    Galaxy S4 i9506
    ROM:
    DeHawks debloatade och rootade 5.01
    Platta:
    Barnen har Amazon Fire HD8 Kids
    ROM:
    Stock; Googlifierad
    Övrigt:
    Google Chromecast gen 2. Bra till allt utom Viaplay.
    Jag har också funderat över detta, och frågan är om det kan funka med en USB-C till HDMI-adapter för att få ut bilden på en TV/datorskärm. Men det bygger väl på att touchen funkar även om skärmen i övrigt verkar död, så man kan låsa upp telefonen på något sätt.

Har man tur har man ett micro-sd-kort i telefonen som de flesta bilder ligger på, och har man ännu mer tur har man någon gång råkat slå på Google Photo och dess automatiska säkerhetskopiering.
    Google Photos

Har man registrerat Samsung Account kan det vara möjligt att gå den vägen, logga in på kontot på dator och genom att koppla en USB-kabel till telefonen kunna komma åt den med Samsung Kies.

3. Eifan

Eifan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Tack för snabbt svar!
    Touchen funkar typ, det går att skriva in lösenordet för att komma in på telefonen men sen ser man ingenting. Så kanske att adaptern skulle kunna funka.

Micro-SD hade den inte och inte heller Samsung Account.

Får kanske testa adaptern. Behöver man godkänna eller nått på telefonen för att den ska skicka ut bild eller är det bara att koppla in så funkar det?