Trasig skärm

Diskussion i 'Nexus S - Allmänt' startad av putteh, 7 mar 2011.

1. putteh

putteh Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har fått något som ser ut som fettfläckar i skärmen.
    Någon annan som upplevt detta?

http://data.fuskbugg.se/skalman02/P1010775.JPG

"Fläckarna" syns bara om man har starkt ljus som reflekterar i dom.
    Det är inga repor eller skador på själva skärmen.

På bilden syns en jätte tydligt nere i vänstra hörnet på telen. Men det finns 2 till fläckar(lika stora) högre upp som inte syns pgr av ljus.

Vad är detta och hur har det uppkommit? Kan det vara för jag har haft telen ute i kylan. Mobilen är köpt i USA så har ingen garanti :cry:

2. Blu3D

Blu3D Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Kan vara att den fettavstötande ytan på displayen har skavts bort, det är vanligt på de telefoner som producerats relativt tidigt. Vad jag läst finns det inget att göra åt utom att byta in telefonen, alternativt lära sig leva med det.

Testa torka med lite papper. Försvinner det? Om det försvinner men kommer tillbaka efter att dfu pillat på stället med dina fingrar så är det nog ytan som är problemet.

3. putteh

putteh Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är möjligt att det är den fettavstötande ytan.

Jag får väl ta och köpa "Invisible Shield" undra bara när man väl drar bort skyddet om hela min skärm blir förstörd då. eller man kanske aldrig tar av skydds plasten?

4. ViLANDER

ViLANDER Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    172

MINA ENHETER

Jag har haft ett skärmskydd i cirka två månader men drog av det för två veckor sen. På mitt skärmskydd (BestSkinsEver) så gick det att få av hur fint som helst och utan att förstöra skärmen.

OT: Skärmskydd verkar vara överskattat om man nu då inte har problem den fettavstötande ytan som vissa har haft (dock inte jag själv).