TravAlert - App för Travian [spel/verktyg]

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av Tapirboy, 5 mars 2011.

1. Tapirboy

Tapirboy Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

TravAlert är en app för browserspelet Travian som informerar dig om du har inkommande attacker.

Är du Travian-beroende är detta plåster på såren då du tvingas vara offline en längre tid ;)

Prova gärna och välkomna att höra av er till mig med feedback.

Den finns i två, reklamfria versioner. Gratisversionen Lite som har all funktionalitet men är begränsat till ett konto, samt Premium för dig som spelar på flera servrar.

Till market:

Uppdatering:
    Version 1.2.0 - med widget och bättre notifierings-inställningar
    Version 1.1.0 finns nu och stödjer Travian 4 (T4)

Last edited: 30 september 2011
  2. Arias

Arias Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Råkade av en slump ramla in på travians hemsida, jag är sen många år tillbaka travian torsk. Men har lyckats hållit mig clean i 1-2år nu, blev sjukt sugen att börja spela igen när jag såg hemsidan.. Sen tänkte jag för mig själva, jag har inte tid, om det skapas någon app till Travian kan jag börja spela igen kanske (tänkte att det knappast lär finnas någon app)..

Två minuter senare råkade jag av en slump se den här tråden..

Finns det planer på att utveckla appen mer än enbart ge notifkationer på attacker?

Det här kanske kan vara starten på ett återfall av gammalt missbruk.

3. Tapirboy

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej,

Är du sugen på återfall får jag rekommendera nya Travian 4 servrarna där hjälten är utvecklad jämfört med Travian 3. Nu kan man på äventyr hitta både vapen, rustning och andra prylar att ge sin hjälte.

Japp, appen kommer även uppmärksamma nya meddelanden samt om lager/silo snart är fullt eller silon snart går tom.

Till T4 tänkte jag ge notifikation på att nytt äventyr till hjälten finnes.

För några minuter sen (uppe alldeles för sent igen) så la jag ut en uppdaterad version (1.1.0) på Travian Lite så den stödjer nu Travian 4 också.

4. Arias

Arias Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Såg nu att spelet utvecklats markant sen jag spelade, skulle tro att jag är fast igen nu..

Något jag gärna ser notifikation på är när något är färdigbyggt, så man enkelt kan hålla byn igång hela tiden. Detta skulle nog inte ens behöva internet hela tiden för att ge notifikation, den kollar bara en gång och sen tickar den ner på tiden det är kvar.

5. ulsa

ulsa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130

MINA ENHETER

Den drar enormt med batteri. I "wheres my droid power" ligger den på 14% vilket är fem gånger så mycket som allt annat tillsammans...

Dessutom går det inte att ändra uppdateringsintervallet iaf inte på min telefon, Samsung Galaxy S. När jag trycker på uppdateringsintervall kommer en ruta med i mitt fall 5 upp, men det går inte att editera siffran.

En annan dum grej är att när man tappar nätuppkopplingen så verkar det inte som om den kopplar upp sig igen om man inte stoppar och startar tjänsten

Grymt bra app annars. Den gör det den ska.

6. Tapirboy

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har inte själv noterat (med x10 mini, hero, U8220) att den drar märkbart med batteri, men fått en kommentar från annat håll om att den slukar batteri. Kanske Galaxy S?.. Hmm.. Självklart drar den mer om den kör var 5:e minut än var 15:e dock - men i grunden är det bara en gui-lös webbläsare och lite skript.

Gällande intervallet är 15 default och minimum är 5, sätter du mindre än 5 blir det fem. För det hände riktigt spännande saker när man hade ett intervall på 1minut men segt nät och många byar så den inte hann klart under intervallets gång.

Jag jobbar på en uppdatering nu men har tight med tid. Har ändrat om så den är lite mer 'intent'-driven och hoppas det ska lösa problemet med tappad connection. Det blir också troligen en widget för snabb av/på. Tänkte en widget där man bara snabbkollar också utan att starta tjänsten. Får se om den kommer med.

Tack för era åsikter!

Last edited: 18 april 2011
  7. ulsa

ulsa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130

MINA ENHETER

Har uppdaterat till Gingerbread nu och problemet med att man inte kunde ändra uppdateringstiden är löst.

Kanske dom andra problemen löste sig också... Återkommer!

8. Tapirboy

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lite avis på att ni fått Gingerbread till Samsung G. S ;) - kul att det löste sig lite, samtidigt märkligt att det uppstod problem tidigare.

9. /walt

/walt Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

En funktion för att skicka trupper på utsatt klockslag hade varit nice ;-)
    Det var de nattliga synkade grusnigarna som fick mig att sluta.

Sent from my iFån Får using Tapatalk

10. Tapirboy

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jo, jag har massor av ideér på hur appen kan utvecklas. Men jag fokuserar på kvalitét och allt tar ju tid när det är så fint väder ute ;)

Hursomhelst
    Men snart blir det en uppdatering med en (app)widget för snabb on/off av servicen. Det fina blir då att man kan snabbkolla ett konto (engångscheck) genom att dubbelklicka på widgeten.
    Jag har också snöat in mig på grafiken för ikonerna. Vad lång tid det tar med grafik när man inte kan det - men en widget måste ju var lite snygg i alla fall, eller hur?

Appen kommer också logga ut när den är klar - för det har visat sig ställa till lite problem om man kollar ett sitterkonto och appen fortfarande är inloggad på annat konto på samma server.

11. ulsa

ulsa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130

MINA ENHETER

Hej igen,

Appen drar fortfarande enormt mycket batteri för mig och nu har jag som sagt uppdaterat till Gingerbread. Den ligger och drar MYCKET batteri hela tiden, inte bara var 15e minut.

12. Tapirboy

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej Ulsa, jag ser allvarligt på det här och vill verkligen att appen drar så lite som möjligt då hela poängen med den är att man har den igång mycket.

Jag har som sagt testat den på min x10 mini, huwaei 8220 och tjejens hero en hel del utan att i stort sett märka av minskad batteritid.

Hur mäter du batteriåtgången? Jag har mest hittat statistik som visar i % vilka appar som dragit mest batteri sammanlagt men det är ganska ointressant i sammanhanget. Då min app väcker telefonen var 15:e minut (beroende på inställning) och går ut på nätet är det klart att den kommer ligga högt i % av batteriförbrukning i långa loppet.

Hur ser du det? Det kan verkligen hjälpa mig att förbättra nästa version så den blir så snål som möjligt.

13. Tapirboy

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

TravAlert Lite är nu i version 1.2.0 och har en widget för snabb start/stop.

Widget:

Lite på Android market:

Även TravAlert Premium finns nu ute och är för dig som har konton på flera servrar.

Premium på Android market:

14. MatteK

MatteK Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vad är detta för något? Har det något med trav att göra? Det vore bra att ha en travapp som är bättre än ATG:s skräp.

15. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

Det är för spelet travian.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk