[Tre] Kommer jag bli nöjd med 3?

Diskussion i 'Tre & Hallon' startad av Phukkitt, 13 apr 2011.

1. Phukkitt

Phukkitt Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Halloj,

Nu är det såhär att jag tänkt ta det stora klivet in i android-världen, och tänkte på samma gång göra mig av med mitt kontantkort jag haft i drygt 9 år. :)
    Blev oerhört sugen på en Xperia Play, och såg att 3 har ett extremt bra prissatt surf-abbonemang till den. (Surf Plus 299kr/mån inkl. mobilen)
    Kruxet är ju bara att jag är van vid att ha Telia's täckning, och man har ju hört en massa dåligt om 3 på den fronten...

Kommer det verkligen vara så mycket skräp som man läst?
    Kolla alla kommentarer här t.ex: http://www.mobil.se/nyheter/lockar-med-tackning-som-inte-finns-1.420829.html
    Låter ju inte lovande alls... :ehm:

Men då dyker ju en ny fråga upp, vad finns det annars som är bra och inte snorigt dyrt?
    Jag ringer och messar inte så fasligt mycket (inte mycket alls faktiskt) men vill ju ändå ha hyfsade priser på samtal och sms. Samtidigt vill jag ha hyfsad surf, d.v.s. inte fjuttiga 1GB/månad, och helst ej lägre än 5MBit/s.

Tror ni Halebop Hallå Surf Plus kan vara ett bättre alternativ för mig? Eller suger Telias nät på surf-fronten?
    (Har inte haft en surf-mobil/surf-abb förr, så trots att jag har halebop idag har jag ju inte surfat massor direkt)

Haha, blev sjukt sugen på Halebop's abonnemang nu bara för det, måste ta mig en funderare, men under tiden tar jag gärna emot tips och åsikter. :)

2. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    jag är väldigt nöjd med 3 iaf.

tror inte det är ett speciellt stort problem med täckning ens i jämförelse. Däremot har 3 ofta höga datahastigheter till sin fördel

Reser dock inte speciellt mycket, så kanske bara har tur i mitt område

Phukkitt gillar detta.
  3. Cyrax

Cyrax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Jag har 3 och har haft det i 2 år nu, jag är sketanöjd, har grym täckning på de flesta platser men visst finns det ställen där det dör helt oxå. Har deras 3friends tror jag det heter 69kr/mån och Surf Plus (tror jag det oxå heter) kostar 89kr/mån o då har jag 5GB att surfa för (har lyckats komma upp i 10% av dom 5GB hitentills tror hastigheten ligger på 7Mbit/s nått sånt. sen har jag deras smsflat 3000 sms för nån summa kommer inte ihåg riktigt. Summa summarum JAG är nöjd kund hos 3

Phukkitt gillar detta.
  4. besa

besa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Personligen var jag otroligt missnöjd med tre under de två år jag hade dem.
    Just där jag bor var det en liten svacka, vilket giorde att jag enbart hade mottagning i mitt kök eller ute på tomten.. Det gick INTE att säga upp abonemanget innan bindningstiden, för enligt deras karta hade jag full mottagning.

Däremot fungerade det väldigt bra när jag hade mottagning, riktigt bra fart på mobil surfen.

Så länge man rör sig i städer och inte så långt ut fungerar det helt klart bra.

Jag böt till Telia och är galet nöjd, full mottagning i stort sätt hela tiden. Lite dyrare men mycket bättre..

Phukkitt gillar detta.
  5. WebWatch

WebWatch Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag är också helnöjd med tre. Har haft deras abonnemang i över 5 år snart och det är väldigt få ställen som täckningen svajjar. Kanon abonnemang, snabb surf och jag har alltid bara haft positiva kontakter med dom.

Phukkitt gillar detta.
  6. BenPool

BenPool Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    HP Elite X3
    ROM:
    Windows 10 for Phone
    Platta:
    Asus S8.0
    Platta 2:
    Lg Gpad X & Nvidia Shield
    Har haft Tre sen dom kom till Sverige....2003, var det väl
    Är mycket nöjd
    Inga större problem. Ett eller annat avbrott har det varit, men det har säkert dom andra operatörerna också haft

Phukkitt gillar detta.
  7. AzuriaN

AzuriaN Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Jag är riktigt nöjd, dom har ju skaffat 3vänner plus telenor/telia/tele2, det betyder att om jag väljer tex telenor så ringer jag 3000 fria minuter och smsar 3000 fria sms till telenor för 69kr/månaden. riktigt bra när tjejen har telenor :)

Phukkitt gillar detta.
  8. ehnarone

ehnarone Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har själv inte tre, men de hade i början en del problem med växlingen mellan 2G och 3G. Men nu har de ju själva byggt ut sitt 3G-nät mer, och släppt samkörningen med telenors 2G-nät. Ska du ta dig norr ut, norr om dalälven och ännu längre norrut, kan det väl bli en del problem om du inte är längs större vägar. Där uppe i norr är det väl bäst med Telia eller NMT, eller vad de nu heter som tog över NMT-bandet för glesbyggdstäckning.

Föräldrarna har föresten precis skaffat 3Hemväxel och är nöjda :).

Phukkitt gillar detta.
  9. Phukkitt

Phukkitt Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Tack för alla svar boys, men nu blev det Halebop ändå för mig. Känner att jag inte vill chansa och binda upp mig 24 månader med något jag inte vet säkert att jag kommer vara nöjd med, när jag istället kan välja att fortsätta med samma operatör jag har nu som jag ändå är nöjd med.

Så det blev Halebop Hallå Plus i 12 månader, med och istället för förhöjd månadsavgift så valde jag att betala hela summan för mobilen (4079:-) på en gång.

Vem vet, kanske ger 3 en chans när bindningstiden har gått ut, skulle ju kunna testa 3 om de erbjuder abonnemang utan bindningstid så att man kan känna efter om man gillar det eller ej.

Men ni får gärna skriva vidare i tråden om ni vill, kan ju gynna någon annan som kanske är sugen på 3 men som inte riktigt har bestämt sig ännu. :)

10. perrep

perrep Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du kan ta 3 Prat 49 utan bindningstid och lägga på lägga på Mobilsurf Plus:

89 kr/mån (du får använda potten till surftjänsten)
    0,79 kr öppningsavgift
    0,39 kr/min
    0,39 kr/sms
    6 Mbit/s
    2 GB/månad

Om du klarar dig på 2 GB och inte ringer/smsar så mycket blir den billigare än Hallå Plus. Mellanskillnaden motsvarar drygt 150 sms om jag räknat rätt :)

11. tob

tob Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Är också inne på 3 prat 49 med 2 gb känner mig osäker på hur mycket dyrare det kommer bli med tele 2 kompis då jag ringer mycket till tele 2. Har nu avgift 49 plus 1gb data 39 per månad. Gratis till tele2 men dyrare till övriga 0,69

12. Cervantes

Cervantes Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Beror nog mycket på var du rör dig. Jag testade att byta till tre från tele2, men hade inte täckning hemma och på jobbet så det va ganska kört. Sen något som jag upptäckte va att när tele2 inte har data täckning så går den ner på edge eller något annat sämre men funkar ändå, medans tre slutar att funka efterssom de inte har något under 3g att falla tillbaka på.

13. MeemSenco

MeemSenco Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Jag har haft 3 i 5 år utan några problem, har täckning överallt där jag rör mig, tappade bort min Xperia X10 mini, efter 4 dagar fick jag en ny eftersom jag hade försäkring via 3 :)

Du kommer garanterat bli nöjd :)

14. Skinksallad

Skinksallad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    160
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6
    Platta:
    Surface Go 2
    Jag är jättenöjd med 3, men jag rör mig mestadels i götaland, uppe i norrland är det inte mycket att hurra för...

Men det första felet du gjort med abbvalet är att du väljer 3 surf Plus 199+100kr/månad och inte 3 Surf Max 299, som ger dig mer och snabbare surf.

15. Nth

Nth Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Värt att tillägga är att 3 sparkar igång 900-bandet nu i maj vilket kommer att förbättra täckningen framförallt inomhus.

Nu har ju dock TS redan bestämt sig men jag tycker det är värt att nämna ändå. :)

16. SEW995

SEW995 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Asså om man inte vet vad man kommer få för täckning, gå in till deras butiker och säg att du är intresserad i att byta till dom. Men vill veta säkert att det funkar på dom ställen du rör dig på. Be sen bara om att få ett startpaket (gratis) och säg att du kontaktar den säljaren sen. Då får du ju svar på ifall det fungerar eller ej UTAN att binda på nått abonnemang.

17. wannebe

wannebe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Hela familjen här har 3 och haft det i 5 år typ, Fungerar hur bra som helst och har mycket sällan problem med täckning. Har en mobil i jobbet som kör telia och det är inte nån större skillnad och då bor jag ändå mitt i mörka småland.. Sen har du ju alltid 3's "nöjdare kunder" drive nu.. du kan ju prova abbonemang och ångra dig om det inte fungerar som det är tänkt.
    http://www.tre.se/Privat/Avdelningen-for-nojdare-kunder/#3

18. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

TS, var bor du?

19. besa

besa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Jag böt från tre till telia, märkte en spännande sak. Innan hade jag något bundet abonemang hos tre 499kr / mån tror jag. När jag tecknade det pratade jag ganska mycket i telefonen. Men nu för tiden pratar jag mycket mindre. När jag böt till telias prata på så fick jag för det första typ full mottagning överallt. Och för det andra så halverades nästan min telefonräckning, eftersom förhållandet för hur jag ringer har ändrats ordentligt under de senaste två åren.
    Så när man tecknar att abonemang kanske man ska försöka tänka frammåt hur sitt liv ser ut om två år. inte helt lätt direkt..

SEW995 gillar detta.
  20. spice

spice Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Huawei P30Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Huawei P30Pro
    ROM:
    Q/EMUI11
    Info:
    Nova launcher!
    Platta:
    iPad 13
    ROM:
    iso18
    Hade Tre i ca 4år..det fungerade såså första året och sen fungerade det mindre resten och sista året var en plåga.

Oftast handlade om dålig information/kunskap från dem.
    Efter en del luskande fann jag att avtalsbrott var något ofta förekommande från dem och ordinära lösningen/lovandet var "vi kompenserar...sen".

Efter jag bytte från dem har jag inte haft strul med några telefoner eller nät. Framförallt har mina telefoner fungerat... (de gjorde inte det innan för all junk Tre påstod jag behövde ha installerat på lurarna från dem för tjänsterna jag använde skulle fungera. Dessa mjukvaror fick just de 5 modellerna jag ägde genom dem att krasha, vilket de erkände men sen backade)