Det verkar som om någonting triggar ett intent som får musiken att pausa, och därmed påverkar alla mediaspelare. Du råkar inte ha exempelvis någon NFC-task-launcher eller Tasker (Eller liknande) igång?
Även inkommande samtal och andra events med hög prioritet pausar musikuppspelning, det borde vara fullt möjligt för en dumt kodad app att pausa musik utan anledning.
Har alla telefoner uppvisat det här beteendet även innan du installerat en första app? Kolla även i programhanteraren vilka appar och services som är igång, det är möjligt att någon av de medföljande Samsung-applikationerna beter sig dumt - jag har inte testat dem själv, men jag skulle kunna tänka mig att exempelvis ChatOn kan tänkas vilja pausa musiken om man får inkommande meddelanden av något slag.
Någon som är lite mer insatt än jag vet säkert något bra sätt att få ut en logcat eller liknande för att se vad som faktiskt händer i telefonen vid det tillfälle då musiken pausas. För just symptomen gör att problemet känns mjukvarurelaterat.
EDIT: En till sak jag kom på är att allt pågående ljud tystnar om man vänder telefonen så att skärmen är nedåt, ifall man råkat aktivera detta. Det kan inte vara så att du helt enkelt råkat vända på telefonen (eller att den vänt sig i fickan/väskan) under musikuppspelningen? Om accelerometrarna dessutom är felkalibrerade kan det räcka med en väldigt liten rörelse för att händelsen ska triggas.
Last edited: 23 sept 2012