Tre tabbade sig..

Diskussion i 'Tre & Hallon' startad av fluppen, 26 jun 2012.

1. fluppen

fluppen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    426

MINA ENHETER

Beställde en ZTE Blade2 med basabonemang från Tre för 3 veckor sedan till min dotter som ska börja cykla själv från skolan, vi vill att hon ska kunna nå oss om det är något. Killen på Tre sa att telefonen finns i lager och att bör ha den om ett par arbetsdagar.
    So far so good... Dottern helt överlycklig!

Efter 9 dagar av ständigt frågande från dottern om telefonen kommit ringer jag och undrar vart telefonen har tagit vägen, så får jag reda på att den är slut men nya kommer om ett par dagar, killen bad mig räkna med leverans veckan efter, dvs förra veckan.

Idag ringer jag till Tre igen eftersom ingen telefon dök upp förra veckan heller, då får jag reda på att telefonen finns i lager och har funnits ett bra tag, dom börjar t. o. m ta slut!

Efter lite undersökande så finner han att köpet har blivit markuletat, jag frågar såklart varför men det kan han inte svara på för det står inget om det.. (så vitt jag vet så har jag inget obetalt eller något sådant)

Här går vi å väntar i 3veckor på att dotter äntligen ska kunna cykla själv och så markulerar dom ordern är utan att meddela! Dottern i fråga väldigt sugen på att cykla själv från skolan och väldigt sugen på sin första egna riktiga telefon!

Jag tänkte nu sticka in till butiken istället och se om jag får fatt i en telefon direkt till henne, problemet är att dom verkar ju inte ens ha ZTE Blade2 på deras hemsida, då lär den inte finnas finnas i butik heller, så tips på liknande prisvärd telefon mottages gärna!

Ville bara skriva av mig lite..

Last edited: 26 jun 2012
  2. Mrhoyt

Mrhoyt Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 325
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
  3. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

4. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 374
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Ibland så finns det mobiler kvar av en viss modell i butikerna men inte på hemsidan. Du kan ju alltid ringa ner till din butik och höra.

Som någon tidigare sa, Windows Phone mobilerna i 3s fyndhörna är riktigt prisvärda!

5. fluppen

Mottagna gillanden:
    426

MINA ENHETER

Tack för tipsen, Windows mobilerna hade vart skitintressanta om jag sett det tidigare, det var tvunget att vara Tre iaf då vi andra i familjen har det.

Vilket fall som, vid lunch gick jag in till trebutiken och dom hade en Blade2 kvar, så det löste sig direkt.

Är faktiskt jäkligt impad över den mobilen, för dom pengarna så är det riktigt trevlig! Det flyter på jättefint utan lagg, kameran är okej och skärmen oxå. Responsen är mkt bättre än i Blade1..

Men som sagt hade jag vetat om Windows mobilerna så hade dom nog vart snäppet intressantare!

6. fluppen

Mottagna gillanden:
    426

MINA ENHETER

Hur menar du? Har blade vart intressant nån gång egentligen? :-)

7. fluppen

Mottagna gillanden:
    426

MINA ENHETER

ZTE n envisades sig med flertalet omstarter så jag gick nyss in för att byta den mot en ny, men det var den sista som hade så jag beställde en Samsung Omnia 7 istället, (69kr erbjudandet gällde bara nätbeställningar) ser fram emot att se hur den är.
    69kr / månad är billigt!

8. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Kul! Berätta gärna vad du tycker om den :)

9. fluppen

Mottagna gillanden:
    426

MINA ENHETER

Har haft Omnia hela helgen och den är riktigt trevlig, snabb och bra respons. Samsungs Amoledskärm är ju helt grym med dess svärta som gör WP7 ännu snyggare/cleanare, framför allt så är gränssnittet vansinnigt läckert med alla dess animeringar som flyter 100% smärtfritt.
    Det snygga är att gränssnittet går igen även i apparna, som tex spotify som är helt annorlunda mot Iphone/androids spotifyapp, så jäkla snyggt är det.

Telefonen kräver ett par timmars pillande innan man känner sig bekväm med det så annorlunda upplägget av appar och menyer.

Telefonen i sig känns också väldigt bra, den har en tyngd som gör att den känns stabil, lite som Iphone4. Batteriluckan av stål gör också att luren känns stabil och välbyggd. Inget knarrande eller löst nånstans.

Som en 69kr/mån telefon så är det löjligt mkt smartphone för pengarna, förstår egentligen inte hur den kan säljas så billigt jämfört med dom andra "69krs telefonerna" som är verkliga budgetmodeller.

Det stora negativa i kråksången är att menyerna är på Engelska vilket ifs inte gör något, men nu är ju telefonen ämnad åt min 7 åriga dotter som inte kan mer engelska än "yes" och "no" typ..
    Men som hon själv sa:
    -Pappa jag kan ju lära mig engelska, snälla skicka inte tillbaka telefonen...

Ligger väl nåt i det den lille tjejen säger.. ;)

Last edited: 1 jul 2012
  10. Skinksallad

Skinksallad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    160
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6
    Platta:
    Surface Go 2
    Är du säker på att den är uppdaterad?
    Det bör finnas svenskt språkstöd från 7.5 och framåt.
    http://www.microsoft.com/windowsphone/en-us/howto/wp7/new-features.aspx

11. fluppen

Mottagna gillanden:
    426

MINA ENHETER

Tack, ska plugga in och kolla det..

12. fluppen

Mottagna gillanden:
    426

MINA ENHETER

Nä hade visst den senaste programvaran.. version 7.10 :(

Men fan va shysst Zune är !! :)

13. Nth

Nth Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

De telefoner som släpptes innan 7.5 rullades ut får inte svenskt språkstöd. Telefoner som släpptes efter har det däremot.

Kanske är värt att titta på Nokia Lumia 610? Lumia-lurarna har stöd för svenska i menyspråket. Lumia 610 ingår med 3Surf bas så det blir lite dyrare.

Uppdateringen 7.5 innebär att WP7 har stöd för svenska i menyerna men tyvärr inte för de första telefonerna där Omnia 7 ingår. Det går att ordna på Omnian med en del pill, finns info om det på XDA-developers men det är om man gillar att hålla på med sånt. Ska vara en ganska krånglig process.

fluppen gillar detta.