Diskussion: Treddy "Handla Säkert"

Diskussion i 'Off Topic' startad av Chivo, 20 feb 2022.

1. Chivo

Chivo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Är det någon som har använt sig utav sajten Treddy och deras tjänster?
    Har aldrig hört talas om företaget tidigare, är det ett seriöst företag?

Treddy - Köp, Sälj och Skicka begagnat tryggt

Eller finns det någon annan liknande "handla säkert" tjänst som är bättre, som ni kan rekommendera?
    Man legitimerar sig med BankID på Treddy, så det verkar väldigt seriöst.
    Ska köpa en pryl nätet och vägrar att swisha i förväg till någon random person.

2. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 217

MINA ENHETER

Aldrig hört om. Men bolaget verkar vara ca 18 mån gammalt och varumärket bara ett par månader gammalt enligt allabolag.se så det kan vara ett seriöst försök.
    Men det verkar väl inte tryggare än blocketpaketet t.ex.? Och det blir fortfarande ord mot ord om säljare och köpare inte är överrens. Möjligen kan det bli en trygghet om både säljare och köpare har en lång historik i framtiden.

Kristy och Chivo gillar detta.
  3. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    46 921
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Fraktkalkylatorn verkar trasig här, då den visar 13 kr i fraktkostnad för ett paket som mäter 20x20x20 och väger 1kg. Det går inte att ange värde någonstans heller?

Edit: Missade "prisrutan" - nu fungerar det.

Något som mäter enligt ovan och som är värt 6k kostar 243 kr att skicka vs Postnord skicka lätt 1kg á 69 kr.

4. Chivo

Chivo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    110

MINA ENHETER

Men att enbart köpa något via Postnord med "skicka lätt" är som att köpa grisen i säcken för mig som köpare.
    Betalar hellre lite mer då och kunna granska den köpta varan, innan pengarna tillfaller säljaren.

5. Heleg

Heleg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 174
    Det är ingen som helst garanti, visserligen behöver webbsidan ett certifikat från en leverantör men det verkar inte så svårt att få och det går säkerligen att behålla ett tag även om de bakom webbsidan blir oseriösa...

Chivo gillar detta.
  6. R2Dtwo

R2Dtwo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Hejsan!
    Använde treddy.se för att köpa en telefon för en vecka sedan från en snubbe på Marketplace. På köpekontraktet fanns signeringsreferensen från bankid från både säljaren och mig, så det kändes seriöst.
    Hade 24 timmar på mig att godkänna varan innan det utbetalades till säljaren också vilket var skönt eftersom jag fick ett vedträ skickat till mig för ett år sen när jag skulle köpa ett paddelrack haha...
    Jag är jättenöjd att slippa oron och kan rekommendera tjänsten för den som inte vill gambla :)

Chivo och Kristy gillar detta.