Tredjeparts hemsidor för applikationer?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Optimus-Q, 9 nov 2010.

1. Optimus-Q

Optimus-Q Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Finns det några tredjeparts hemsidor med applikationer för android eller måste allt gå igenom market?

2. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Nej du kan lägga upp dina egna apps på en egen hemsida och på så sätt låta alla få ta del av dem. Dock är installationen lite krångligare då du måste manuellt ladda hem apk filen och installera den. Därför väljer många att använda market iaf för en gratis version om man vill sälja sin app tex.

Finns ju dessutom alternativ till android market som SlideMe mfl.

3. Das Erdbeerkuchen

Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    543

MINA ENHETER

Det finns massor, GetJar har fått en del uppmärksamhet senaste tack vare Angry Birds. Om jag har förstått deras modell rätt så kommer appar som finns tillgängliga via dem också finnas på vissa 3:e-parts-markets, till exempel operatös-specifika markets och liknande.

4. Optimus-Q

Optimus-Q Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Okej, men hur säkra är dessa engentligen? Jag tycker att många appar i market är väldigt skumma. Vissa kräver diverse tillgång till mobilen som man inte varför de behöver sånt. Exempelvis så kikade jag på bakgrundsbilder och vissa krävde tillgång till phonelogg :/

5. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    Du bör alltid vara misstänksam då kontrollen inte existerar i android market. Iofs så kan man rapportera apps till Google så kollar de på dem och plockar ner dem vid behov.