Trög anslutning till GPS sat.

Diskussion i 'Blade' startad av Jense, 16 sept 2011.

1. Jense

Jense Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Tycker at min Blade, efter uppdatering till den officiella 2.2, tar lång tid på sig att ansluta till sateliterna.
    Är det någon som upplevar samma problem och har en lösning, kanske någon app som skapar en snabba uppkoppling.

2. ChristofferL

ChristofferL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

När jag körde på original 2.2 så gick det väldigt segt med låsning mot satelliter (kunde ta 5 - 10 minuter), men efter att ha bytt rom (till GSF B19) låser den på runt 10 till 20 sekunder... Så det verkar vara i mjukvaran "felet" sitter, men om det finns några andra sätt att få den att låsa snabbare vet jag inte.

Jense gillar detta.
  3. RoadHazard

RoadHazard Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Min var extremt seg på att låsa mot satelliter med både 2.1 och 2.2. Nu har jag flashat GSF B26, och GPS:en är ljusår bättre. Nu låser den snabbt under bra förhållanden, och dessutom med mycket bättre precision än jag någonsin fick med officiell ROM.

Jense gillar detta.
  4. Yoron

Yoron Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har fått för mig att blade är väldigt bra på GPS? Efter vad jag läst så använder den både ryska samt västerländska satelliter? Så den borde kunna vara ganska exakt, när den väl har 'låst' på dom. Någon som vet något mer om detta?

5. RoadHazard

RoadHazard Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Som jag skrev: Med 2.1-2.2 stock var min Blades GPS riktigt dålig. Tog lååång tid att få låsning överhuvudtaget, och när jag väl fick det var det sällan speciellt bra precision. Efter att jag flashade till GSF B26 blev den extremt mycket bättre. Nu låser den väldigt snabbt under bra förhållanden, och med någon meters precision. Så uppenbarligen var mitt tidigare problem ZTE:s mjukvara snarare än telefonens hårdvara.

Testade Googles GPS-navigation med telefonen i en bil härom dagen, och även det fungerade oerhört bra. Var tveksam till om den skulle kunna få bra låsning inuti en bil i full fart, men den visade väldigt precist var vi befann oss hela tiden, förutom under broar, i tunnlar och dylikt (så klart).

Last edited: 28 sept 2011
  6. chraist

chraist Replicant Moderator

Mottagna gillanden:
    8 952
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    Telefon 3:
    Apple iphone 15
    När jag körde stock 2.2 så hjälpte https://market.android.com/details?id=com.eclipsim.gpsstatus2&hl=en att snabba upp anslutnigen något.

Kan annars bara hålla med om en otrolig förbättring genom att köra GSF. Där kör jag gps:n utan någon hjälp (a-gps) och ansluter på några få sekunder!