Trött på min HTC, massa problem..

Diskussion i 'Desire HD' startad av call3h, 25 maj 2011.

1. call3h

call3h Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hejsan, jag har tyvärr stött på en del problem med min HTC Desire HD. Jag har sedan det att jag köpte den varit frälst i den men dessvärre så var där redan då små problem med den då. I början så var det det att luckorna knakade bara av att man va vid dom med handen, detta är ju inget stort problem men en grej som jag retat mig på lite bara.

Nu till dom lite större problemen:
    1. Mobilen startar om sig själv till och från, detta är oftast då man är vid knappen och låser upp och låser den. Detta har kommit på senaste tiden.
    2. Glaset på skärmen har fått en spricka och måste bytas ut, detta hände när jag ramlade med mobilen i handen.
    3. Glaset till kameran är sprucket, detta har nog kommit med tiden då den ligger på den linsen hela tiden och att jag tex skriver sms å trycker på skärmen då, vet inte om detta skulle kunna vara en orsak, men tror iaf det kan vara något sånt.
    4. När jag lyssnar på musik via hörlurar som jag pluggar in i min mobil så glappar det, stänger av musiken eller byter låt om jag rör på kablen, eftersom kablen drar lite i själva jacket.

Hur går man vidare med detta?

Jag vet inte vad jag har för garantier etc.. har köpt den på Halebop precis när den lanserades så någon form av garanti borde det finnas kvar? Problemet är att jag även installerat Cyanomod (stavning?) rom på den.
    Ska jag vända mig till Halebop eller HTC direkt?

2. KeWm

KeWm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

vad jag förstått så har du ingen garanti på fysiska skador som du själv skapat, garanti och försäkring är två helt olika saker.

Fixa till den och sälj den i begagnat/defekt skick och köp ny. Tror de löser de mesta av dina problem hehe

3. hnk

hnk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

1. Det här problemet ligger med största sannolikhet på din customrom. Testa en annan rom :)
    2. Detta kan pengar fixa :)
    3. Du måste ha slagit till linsen, linsen ligger aldrig mot ytan om den är plan, linsen är lite infälld. Du får vara mer rädd om din telefon!
    4. Testa med ett annat hörlurset, med tanke på de problem du verkar ha med din telefon så är du nog inte så värst varsam med grejerna :) Har du tur är det inte glapp i telefonen utan ditt headset.

Garantin är borta, slitskador täcks inte heller, utan kolla om du har drulle på din hemförsäkring. Annars får du köra service på den.

4. call3h

call3h Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har drulle, men gör detta någon skillnad? (har en bekant som ramlade, spräckte glaset, och fick en ny för 750kr... detta va samma mobil)

Får väll ringa försäkringsbolaget och berätta för dom som det är.