Trött på WP8 - Android tips?!

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av LeBron, 23 dec 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. LeBron

LeBron Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Har tittat lite på HTC One och det lutar starkt mot den just nu men har inte grävt in mig i Android-världen så jag vet inte vilka fler lurar som finns. Jag tänker mig iaf någonting i den prisklassen (inte mer än 4500). Det jag främst använder min lur till;

* Surf (4G)
    * Musik (Spotify)
    * Väckarklocka
    * Kamera
    * Navigation
    * VIKTIGT: Telefonen måste kunna användas som hotspot så jag får internet på min laptop när jag t.ex lämnar hemmet med laptopen.
    Kommer förmodligen ROOTA luren också.

Alla tips är välkomna, har just nu att abonnemang med fria samtal, sms, mms och 10GB surf och Lumia 920/WP8 som är det sämsta jag vet, värsta beslutet i mitt liv att satsa på det.

Last edited: 23 dec 2013
  2. flipp

flipp Android Expert Moderator

Mottagna gillanden:
    8 727
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    HTC One är ett bra alternativ men den är inte känd för att ha en bra kamera. LG G2 skulle jag satsat på. Slår One på alla punkter förutom byggkvalitet och högtalare.

3. LeBron

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Ska titta på den också då, hur är Nexus 5?

4. llama

llama Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    Har Nexus 5 och den är fantastisk på allt förutom kameran och högtalarna! men för priset sett är den stört bra, kameran är dock verkligen en nackdel för mig då jag fotar mycket etc. Högtalarna är standard som andra telefoner, bara htc One som är bra på riktigt.

edit: Nexus 5 är riktigt bra i janddn , hade G2 haft samma material etc hade jag kunnat överväga den men den här känns asbra.

5. LeBron

Mottagna gillanden:
    63

MINA ENHETER

Gillade inte att kameran stack ut på Nexus 5, rädd för att den väldigt enkelt blir repad så jag slog till på en LG G2 för 4479kr. Idag var priset nere på 3490 + flip cover från LG värt 250kr så jag gick tillbaka med den och köpte en ny på NetOnNet med skal och dessutom ~1000kr billigare :)

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.